Подалият в четвъртък оставка председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Божидар Йотов обяви днес официално, че причината за напускането му са „някои различия с министъра на регионалното развитие и благоустройството за развитието на пътния сектор“, и по-конкретно - „несъгласие за създаването на Държавна компания за стратегически инфраструктурни обекти“.
В началото на годината Росен Плевнелиев обяви за намеренията за създаването на такава компания до средата на годината, което потвърди и сега. Компанията, според обявеното, ще са занимава само с проектите за магистралите „Струма“, „Черно море“ и „Хемус“ и в нея активно участие ще имат експерти от Европейската инвестиционна банка.
Божидар Йотов изказа становище, че ще има припокриване на функции между двете структури и че в областта на пътната инфраструктура според него „всичко трябва да се случва в АПИ“. Той посочи още, че и в други страни от ЕС, като например Германия, има подобни структури като бъдещата Държавна компания за инфраструктурни проекти, но те имат функции само на мениджър на проекти, а не на бенефициенти, както се очертава да бъдат нещата при компанията у нас.
При обявяване на заплащането в новата държавна компания, което е по-високо от това в АПИ, възникна напрежение в АПИ, каза вече бившият шеф на агенцията. Той допълни, че „бъдещето ще покаже кое е по-добре“.
Министър Плевнелиев коментира от своя страна, че МРРБ има одобрението на Европейската комисия за създаването на Държавната компания за стратегически инфраструктурни проекти и че тя и АПИ имат ясни функции и задачи, тъй като новата компания ще е фокусирана изключително върху трите крупни пътни проекта. „Заплатите в АПИ, които се средно около 830 лв., ще бъдат повишени, крайно време е в България да започнат да се плащат високи заплати“, посочи Плевнелиев.
Като основни предимства на новия шеф на АПИ Сергей Михалев, който по образование е инженер със специалност „Електроника и автоматика“, министърът изтъкна добрите му управленски качества, комуникативността с европейските институции – предпоставка за ускоряване на усвояването на еврофондовете, и намеренията му да въведе електронни документи. През служебната си кариера Михалев е работил за американски фирми, а в периода 2006-2008 г. е бил директор „Информационно обезпечаване“ на Летище София.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
преди 14 години Абе този Михалев, вчера си продал частната фирма!!!Хубаво е човек да погледне в търговския регистър и да види какъв ГОЛЯМ мениджър е бил!:((((((((И като му видиш финансовите отчети, Леле дали е имал и персонал и за една сергия!! Иначе екип ще прави:(( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години "директор Информационно обезпечаване на Летище София." ....Агенция Пътна Инфраструктура...?!?!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар