IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бившият шеф на АПИ не искал създаването на компания за инфраструктурни проекти

При обявяването на заплащането в новата държавна компания, което е по-високо от това в АПИ, е възникнало напрежение в АПИ, каза вече бившият шеф на агенцията Божидар Йотов

14:19 | 25.02.11 г. 2
Автор - снимка
Създател
<p>Божидар Йотов. Снимка: АПИ</p>

Божидар Йотов. Снимка: АПИ

Подалият в четвъртък оставка председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Божидар Йотов обяви днес официално, че причината за напускането му са „някои различия с министъра на регионалното развитие и благоустройството за развитието на пътния сектор“, и по-конкретно - „несъгласие за създаването на Държавна компания за стратегически инфраструктурни обекти“.

В началото на годината Росен Плевнелиев обяви за намеренията за създаването на такава компания до средата на годината, което потвърди и сега. Компанията, според обявеното, ще са занимава само с проектите за магистралите „Струма“, „Черно море“ и „Хемус“ и в нея активно участие ще имат експерти от Европейската инвестиционна банка.

Божидар Йотов изказа становище, че ще има припокриване на функции между двете структури и че в областта на пътната инфраструктура според него „всичко трябва да се случва в АПИ“. Той посочи още, че и в други страни от ЕС, като например Германия, има подобни структури като бъдещата Държавна компания за инфраструктурни проекти, но те имат функции само на мениджър на проекти, а не на бенефициенти, както се очертава да бъдат нещата при компанията у нас.

При обявяване на заплащането в новата държавна компания, което е по-високо от това в АПИ, възникна напрежение в АПИ, каза вече бившият шеф на агенцията. Той допълни, че „бъдещето ще покаже кое е по-добре“.

Министър Плевнелиев коментира от своя страна, че МРРБ има одобрението на Европейската комисия за създаването на Държавната компания за стратегически инфраструктурни проекти и че тя и АПИ имат ясни функции и задачи, тъй като новата компания ще е фокусирана изключително върху трите крупни пътни проекта. „Заплатите в АПИ, които се средно около 830 лв., ще бъдат повишени, крайно време е в България да започнат да се плащат високи заплати“, посочи Плевнелиев.

Като основни предимства на новия шеф на АПИ Сергей Михалев, който по образование е инженер със специалност „Електроника и автоматика“, министърът изтъкна добрите му управленски качества, комуникативността с европейските институции – предпоставка за ускоряване на усвояването на еврофондовете, и намеренията му да въведе електронни документи. През служебната си кариера Михалев е работил за американски фирми, а в периода 2006-2008 г. е бил директор „Информационно обезпечаване“ на Летище София.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:55 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 0
slavkovrr
преди 13 години
Абе този Михалев, вчера си продал частната фирма!!!Хубаво е човек да погледне в търговския регистър и да види какъв ГОЛЯМ мениджър е бил!:((((((((И като му видиш финансовите отчети, Леле дали е имал и персонал и за една сергия!! Иначе екип ще прави:((
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
Nabludatel777
преди 13 години
"директор Информационно обезпечаване на Летище София." ....Агенция Пътна Инфраструктура...?!?!?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още