Започна строителството на участъка от автомагистрала "Струма" от Дупница до Благоевград. Лот 2 е с дължина близо 37 км.
Началото на работата по трасето бе дадено днес (31 юли) от министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева в присъствието на ръководителя на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Лазар Лазаров и зам.-министъра на транспорта Петър Киров, съобщи "Фокус".
"До лятото на 2015 година трябва да бъдат завършени още 37 км от магистрала “Струма” – магистралата, която поема над 80% от автомобилния трафик в посока Гърция. Същото лято ще може да започне изграждането на участък от 65 км на АМ “Струма” от Кюстендил до Сандански”, уточни министър Терзиева.
Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет. Срокът за изпълнение е 22 месеца.
По думите на регионалния министър Лот 2 е най-сложният за изпълнение от всички трасета в проекта за магистрала "Струма". Предвидено е изграждането на четири пътни възела: "Дупница-юг", "Бобошево", "Кочериново" и "Благоевград". Ще се строят два тунела с дължина до 500 м всеки. Ще бъдат монтирани шумозаглушителни прегради между магистралата и населените места, ще се построят селскостопански подлези и надлези.
Изпълнител на тази отсечка е Консорциум "Струма-Лот 2", в който участват "Импреза" АД, Италия, "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, България и "Пътстрой-92" АД, България.
Стойността на договора е 358 722 000 лв. с ДДС.
За 2 949 843 лв. строителният надзор ще осъществи ДЗЗД "Обединение "Струма-ПП", в което участват "Пътинвестинженеринг" АД и "Пътпроект" ЕООД - София.
Припомняме, че милата седмица регионалният министър пусна в експлоатация първите 14 км от Лот 1 на магистрала „Струма” между Долна Диканя и пътен възел „Дупница-Север”.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
преди 12 години добре де, все си мисля, че или министърката е била пияна, или Ленчето, дето е списвала статията, или и двете :)1. Няма отсечка Кюстендил-Сандански - елементарната география го показва, да не говорим, че от Кюстендил до Сандански са към 100 км, а не 652. Най-трудната отсечка е Благоевград-Сандански през Кресненското дефиле (още се чудя защо са го направили една отсечка, а не 3 - Благоевград-Симитли, за да хванат трафика за Банско, а и това е най-лесната, да не говорим,че и най-важната част от пътя; втора отсечка: Симитли-Кресна и трета: Кресна-Сандански), а не Дупница-Благоевград, която си е почти песен, защото няма нищо реално в нея (е, не е лесна като Тракия след Стара Загора, но това е друга тема)та, Инвестора, оправете си новината :) Ай със здраве от мен отговор Сигнализирай за неуместен коментар