IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

650 км високоскоростни жп трасета до 2020 г. иска правителството

Направленията, по които ще се работи, ще са турската, гръцката и сръбската граница, заяви зам.-министърът на транспорта Петър Киров

11:29 | 29.07.13 г. 14
650 км високоскоростни жп трасета до 2020 г. иска правителството

Общо 650 километра завършени високоскоростни железопътни трасета трябва да има до края на 2020 година. Направленията, по които ще се изграждат отсечките със скорости от 160 км/ч, ще са турската, гръцката и сръбската граница. Това каза зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров по време на откриването на конференция „Научени уроци от изграждането на АМ „Тракия" в столицата. 

По думите на Киров изграждането на железопътните трасета заедно с интермодалните терминали (точки, на които се "срещат" няколко вида транспорт) ще доведе до намаляване натоварването на и без друго затруднената пътна инфраструктура. "Железопътният транспорт е екологичен и нужен. Той трябва да поеме значителен обем товари, които в момента се превозват през останалите видове транспорт", обясни Киров.

Зам.-министърът посочи още, че през следващия програмен период с приоритет при изграждането на автомагистрали с европейски средства ще бъде Лот 3 от магистрала "Струма" (при Кресненското дефиле) и довършването на АМ „Хемус".

А по повод автомагистрала "Черно море", която трябва да завърши изграждането на т.нар магистрален пръстен, стана ясно, че ще се търсят други форми на финансиране. Киров отказа да уточни какви точно.

Министърът на регионалното развитие Даниела Терзиева заяви, че откриването на магистрала „Тракия" е "едно истинско историческо събитие". За изграждането на лотовете 2, 3 и 4 са отделени средства на стойност 400 млн. лева по ОП „Транспорт”.

„Последните три отсечки са съобразени с най-високите стандарти за опазване на животинските видове, а настилката и използваните материали също не поставят съмнение за качеството на магистралата”, отбеляза Десислава Терзиева. В процеса на изграждане на последните три лота на автомагистрала „Тракия” са участвали над 10 хил. души, 500 строителни машини и 660 ТИР-а. Натрупаният опит ще ни помогне да се справим с бъдещите предизвикателства на автомагистрали „Струма” и „Хемус”, категорична бе Терзиева.

Изпълнителният директор на Агенция „Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров, заяви, че един от важните научени уроци е, че не трябва да се строи на принципа "най-ниска цена". Припомняме, че това беше основният мотив при изграждането на аутобана, когато строителен министър беше настоящия президент Росен Плевнелиев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:44 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

9
rate up comment 3 rate down comment 1
georgi_shum
преди 10 години
Прав си за ТИР - ове на влак - при нашите условия не го виждам да стане скоро. Просто сме малка територия и няма да е практично. Но иначе съм го виждал аз, но само в Япония. Но там ЖП е на такова ниво, че и след 200 г. не можем да ги стигнем. Само за пример с пътнически влак Киото - Токио около 600 км. се взема за точно 2 часа и 12 мин. С 5 спирания. И винаги цепи секундата. Последно като пътувах.. преди около година билета беше към 160$.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 7 rate down comment 2
Crux
преди 10 години
Грую, и аз досега не съм видял ТИР, натоварен на влак. Да ти кажа, изобщо не съм убеден дали подобен транспорт би бил рентабилен. По-възможно ми се вижда да се ползва ЖП превоз за контейнери, но тов пък изисква терминали за товарене и разтоварване на контейнери на големите товарни гари. Отделно, бързият ЖП транспорт е пътнически, не товарен. Товарният влак може да се влачи и с 60 км/ч, тоест чисто теоретично, нищо не пречи и в момента да се извършват такива превози. Но не се :-) Явно не е толкова ефективно да се карат товари с влак.Относно влаковете в Германия - да, возил съм се много пъти. Когато живеех там, преди близо 20 години, цената на билета Нюрнберг - Берлин беше над 100 марки. Сега ме мързи да търся колко е точно, но предполагам, че е поне 100 Евро. Мислиш ли, че някой ще даде 200, че даже и 100 лева, за да пътува от София до Варна, пък било то и само за 4 часа? Аз не мисля. То самолетният билет е по-евтин :-).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 12 rate down comment 0
deant
преди 10 години
Не бе нека строят няма проблем. Както каза Грую ЖП-то е структороопределящ и много важен за транзитна територия като нашата. Само имам една молба към управляващите - да не се спира строенето на магистрали за сметка на ЖП-то (беше дадена такава заявка). Щото ако си мислим, че сме свършили огромна работа като сме построили ЕДНА магистрала за 40 години - много се лъжем.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 9 rate down comment 4
Императорът
преди 10 години
То хубаво - ама само си представи при движение със скорост 160 км какво ще стане, ако Бай Хъхрю гепи релсите или реши да се пошегува, туряйки 2-3 греди или гума от трактор на линията.Вариантите за избягване на чудовищни катастрофи са три - или продължават да се кандилкат влаковете с 30 км в час, или им се монтират крила, или започват да се дават смъртни присъди за тероризъм.Но що ли си мисля, че 2 и 3 вариант няма да се случат и в един момент (ако проектът се осъществи), ще стане чудовищна касапница някъде?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 7 rate down comment 6
toto
преди 10 години
Искали били ми почвайте да работите! Те магистрала люлин не можаха за 8 години да пострят.. само хабиха боята да я рисуват да могат да краднат паричките...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 12 rate down comment 9
toto
преди 10 години
Искали били ми почвайте да работите! Те магистрала люлин не можаха за 8 години да пострят.. само хабиха боята да я рисуват да могат да краднат паричките...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 14 rate down comment 11
bgMan
преди 10 години
Престъпни псевдосоциалистически ***!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 18 rate down comment 15
Crux
преди 10 години
Камунеките тотално са изтрещели. То сега никой не се вози на влак при цена на билета некви смешни левчета, а те искат да пускат високоскоростни трасета с още по-скъпи билети. Планът е ясен, де - отново да се наливат парите на данъкоплатците в бездънни каци като БДЖ и Железопътна инфраструктура.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 20 rate down comment 11
snaky
преди 10 години
Последните три отсечки са съобразени с най-високите стандарти за опазване на животинските видове, а настилката и използваните материали също не поставят съмнение за качеството на магистралата, отбеляза Десислава Терзиева.Е нали твоя шеф, Станишко, говореше 2-3 години глупости, че се строяло супер некачествено?!Ехххх, другари комунисти, оплитате се в собствените си лъжи! Толкова сте некадърни. Тъжно е.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още