„ЧЕЗ България“ няма да спира захранването на длъжниците в почивни дни, на официален празник и в деня, който ги предхожда. Това е записано в новите Общи условия на дружеството, които ще бъдат разгледани от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) в началото на юни.
Дружеството е представило за обсъждане документ от 22 страници и общо 84 члена. Според тях, освен за неплатени сметки, токът може да бъде прекъсван и заради отказан достъп за отчитане в рамките на една година. Реално отчетът на електромерите може да бъде извършван и от потребителя, като данните бъдат изпращани на компанията.
След като клиентите платят своите задължения или „след изпълнението на всички условия за възстановяване“, ЧЕЗ България до 12 часа на следващия календарен ден отново ще пусне тока на своите клиенти. Това става след заплащането на съответната цена за възстановяване, предвижда ЧЕЗ България. Срещу допълнително заплащане захранването може да бъде възстановено и в срок от 6 астрономически часа.
Според предложение на работната група на ДКЕВР, която анализира представените общи условия, снабдяването с електричество трябва да бъде възстановено до 12 часа на следващия работен, а не календарен ден, но без допълнително заплащане. Исканата промяна е с цел по-добра защита на потребителите.
Ако клиентите искат по-бързо възстановяване на услугата – срещу допълнително заплащане електроснабдяването може да бъде възстановено до 6 астрономически часа, допълва регулаторът.
Клиентите ще могат да възразяват срещу спирането на снабдяването и докато трае проверката токът няма да може да бъде спиран. Възражението се разглежда в седемдневен срок от ЧЕЗ.
В общите условия е предвидена и възможността за спиране на електричеството при аварии и ремонти. Това обаче не трябва да продължава повече от 24 часа. Електричеството може да бъде прекъсвано и за извършване на профилактика на мрежата, но трябва да предупреждават предварително писмено своите клиенти. Предложението на работната група на ДКЕВР за срока на известието е 14 дни преди ремонта.
Дружеството ще бъде длъжно да отговори в рамките на три дни на жалби от потребители за нарушения в качеството, доставките и т.н. След проверка от ЧЕЗ ще уведомяват за резултатите от нея потребителите си.
Работната група, анализирала предложението на ЧЕЗ, предлага да бъде създадена и специална глава, която да защитава интересите на уязвимите потребители.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска