IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Папазов: В случай на оставка ще оставим транспорта в добро състояние

В момента всички инфраструктурни проекти вървят с много добро темпо, заяви транспортният министър

16:39 | 12.06.14 г.
Папазов: В случай на оставка ще оставим транспорта в добро състояние

В случай на оставка ще оставим транспорта в добро състояние, заяви пред журналисти министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, цитиран от Агенция „Фокус“.

В момента всички инфраструктурни обекти вървят с много добро темпо. Следващата седмица с министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева за пореден път ще направим проверка на всички обекти, каза още Папазов.

„Мисля, че направихме доста неща и особено се гордеем, че завършихме процеса с цифровизацията. Ще внесем и стратегия за широколентов достъп заедно с пътната карта“.

За „Български пощи” първото тримесечие завърши с печалба от 410 хил. лв., което не се е случвало от много години, каза още министърът. Проблем в „Български пощи” с изплащането на заплати и храна няма, както беше миналата година, заяви още той. Над 30 клона на „Български пощи” са абсолютно ремонтирани и обновени, добави той.

"Продават се електронно билети в БДЖ, предстои цялата мрежа да се насити с такива възможности. Мисля, че сме си свършили много добре работата”, подчерта министърът.

По думите му БДЖ обаче е в много тежко състояние, въпреки че дълговете са намалени с над 100 млн. лева.

„За да се оправи БДЖ, има няколко задължителни условия”, подчерта Папазов.

Първото е да бъдат завършени всички ремонти на жп инфраструктурата. До края на 2015 г. ще има много трасета, които ще бъдат завършени и ще се повиши скоростта. Като пример той посочи линията София-Враца, по която времето за пътуване беше намалено от 40 на 25 минути след ремонтните дейности.

Второто условие според него е преструктуриране на БДЖ. За да се случи обаче това преструктуриране, трябва да се инвестират доста средства, а за да се инвестират доста средства, трябва да се разсрочи дългът, каза Папазов.

След това трябва да се премине към покупката на нов подвижен състав, чрез който българските граждани да почувстват по-комфортно пътуването, обясни той.

БДЖ няма откъде да покрива в момента целия дълг, допълни министърът.

„Предложили сме на облигационерите и кредиторите на БДЖ наистина един реалистичен вариант. Направили сме доста отстъпки, като сме предложили нов 6-годишен план, в който тези средства да са изплатени в този период. Освен това, сме направили запитване до Европейската комисия за държавна помощ за средства, които са настъпили като задължение преди стъпването на България в ЕС. Очакваме решение на тези два казуса, за да можем да подпишем”, обясни Папазов.

Относно продажбата на вагони Папазов коментира, че това са 3407 вагона, които са неоперативни активи и няма нищо против да бъдат продадени. За нас ще бъде облекчение да бъдат продадени, но няма такива купувачи, обясни той.

Още в края на април Папазов заяви, че до края на месец май има огромна вероятност БДЖ да се раздели с 25 дизелови мотриси "Сименс Дезиро", както и с над 3 хиляди товарни вагона. В края на май, когато се състоя събранието на кредиторите, беше одобрена продажбата на активи на БДЖ.

Предстои преструктуриране и на ремонтната дейност. Искаме да направим една или две бази, които действително да извършват цялостна ремонтна дейност, каза Папазов. Като друго предизвикателство той посочи администрацията да заработи по един модерен.

До края на 2015 година ще се използват отпуснатите средства по Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г., заяви министърът.

Магистралите „Струма” и „Марица” се строят в момента. Няма никакво забавяне и по жп проектите, каза още Папазов.

На въпрос какво се случва със спогодбата с Турция, Данаил Папазов каза: „Има два бранша от двете страни на границата, които са едни от най-силните на Балканския полуостров. И двата бранша искат много предимства пред другия бранш. Това няма как да се случи толкова лесно. Двете министерства сме изработили план за действие, който се изпълнява. С министерството на Турция нямаме никакви проблеми. Проблемите са, че браншът в Турция и браншът в България са неотстъпчиви”.

Проблемът с турския пазар беше една от причините международните превозвачи да заплашат с национален протест, ако държавата не предприеме мерки до 15 юни 2015 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:03 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още