IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Първа копка на третия метролъч до края на 2015 г.

Очаква се новата линия да бъде завършена през 2019 г.

11:02 | 06.10.15 г.
Първа копка на третия метролъч до края на 2015 г.

До края на годината започва строителството на третия лъч на метрото, съобщи инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" пред "Фокус". По думите му през септември е приключено подписването на всички договори.

Инж. Братоев допълни, че се очаква третата линия да обслужва 170 хиляди пътници.

"Третият лъч на метрото ще започва от "Ботевградско шосе", където е колелото на трамвая, оттам излиза на "Владимир Вазов", кв. "Левски" и върви по бул. "Владимир Вазов", покрай "Герена", "Хаджи Димитър", пресича жп линиите и бул. "Ген. Данаил Николаев", Театър "Зад канала", описа маршрута той.

На "Орлов мост" ще се прави връзка с първата линия на метрото. Връзката с втората линия на метрото ще бъде при НДК, уточни Братоев.

След това маршрутът ще продължава през ул. "Георги Софийски", бул. "България" и "Иван Гешов", излиза на "Красно село" по "Житница" и след това стига до бул. "Линкълн" в "Овча купел".

В "Овча купел" ще има още 4 метростанции и продължение до жп линията София – Перник в долния край на Горна Баня, уточни Братоев.

Той посочи, че смисълът на метрото в периферните участъци е да осигурява интермодалност между различните видове транспорт. Инж. Стоян Братоев уточни, че се очаква строежът на третия лъч да приключи в средата на 2019 година. Той допълни, че няма опасност от забавяне на проекта, въпреки сложността на участъка.

Общата дължина на метрото е 16 километра с 16 метростанции. Инж. Братоев е категоричен, че със завършването на третия лъч на метрото трафикът в центъра на столицата ще бъде значително облекчен.

Още новини четете в Dnes.bg

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:52 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още