Над 60 млн. лева са необходими за основен ремонт на петте основни тунела по пътищата в страната, коментира пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която участва в конференция на тема "Европейско териториално сътрудничество в България - постиженията водят до нови перспективи".
Агенцията “Пътна инфраструктура” няма бюджет за цялостни ремонти на тунелите, въпреки че такива не са правени повече от 25 години, също поради липса на финансиране, съобщава БТА.
Лиляна Павлова изрази надежда при добро изпълнение на бюджета през годините да се отделят средства и за ремонт на тунелите. Заедно с необходимите пари за ремонти по старите участъци на магистралите "Тракия" и "Хемус" и виадуктите, средствата стават стотици милиони, допълни министърът.
Лиляна Павлова напомни, че всяка година се отделят средства за минималното поддържане на тунелите, за подмяна на асфалт на определени места, за изкърпване на дупки, маркировка и осветление.
По повод последната тежка катастрофа в тунел "Витиня" министърът информира, че преди него в ситуационния център на пътната агенция не е постъпвал сигнал за разлив на течност по пътното платно в съоръжението.
Лиляна Павлова добави, че този тунел се намира в район с висока влажност и с предпоставки за мъгли. Може да има изгорели крушки, които не са подменени на едно или друго място, но нямаме неосветени тунели, допълни тя.
Павлова уточни, че проверката по случая, извършвана от специализираните органи, още не е приключила. Факт е, че тунелите в България не са в най-доброто състояние, не са в това състояние, в което ни се иска да бъдат, защото не са им правени цялостни ремонти, каза министърът.
Тя отбеляза, че в периода 2005 - 2006 г. е правен само ремонт на тунел "Ечемишка", но и досега прокуратурата продължава да разследва случая, при който, според думите на министъра, изпълнителят е откраднал един милион лева аванс, без да е направена изолация на съоръжението. Докато не приключи прокурорското разследване, обектът не може отново да бъде възложен, допълни министърът.


Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
преди 10 години и какво е виновен тунела,че едни хора на заплата са дебнели в храстите за някой друг бонус и не взели мерки за разлятото гориво.Пак виновни са извънземните и тунела който си стои там от 50 г отговор Сигнализирай за неуместен коментар