Решението за изграждане на междусистемна газова връзка България – Гърция е крайно инвестиционно решение, но не е подкрепено с необходимите атрибути, за да бъде достатъчно ефективно и сериозно. Това коментира енергийният експерт Христо Казанджиев пред телевизия Bulgaria ON AIR.
По думите му има преповтаряне на модела от „Южен поток” и „някакви други проекти”.
„Това е инвестиционно решение, което не е обезпечено с планове за предстоящи потоци за природен газ”, обясни Казанджиев.
"Свързва се с възможността за развитие на един южен газов коридор в Югоизточната част на Европа за доставки на природен газ на Балканския регион или за доставки на централна Европа, но това е според много дългосрочна перспектива, която следва да се обвърже с реални източници на природен газ, а към момента няма такива в наличност", коментира Казанджиев.
Повече от шест години след първите официални намерения за изграждането на нова газова връзка между България и Гърция, първата реална стъпка за реализацията на идеята е факт. На официална церемония в София вчера акционерите в проекта - БЕХ и Poseidon, подписаха окончателното инвестиционно решение за газовата връзка IGB.
IGB ще свърже газопреносните мрежи на Гърция и България в точките между Комотини и Стара Загора. Отклонението ще даде възможност страната ни да получава газ от Каспийско море, пренасян по Трансадриатическия газопровод (ТАР), и по този начин да разнообрази и източниците на природен газ както за вътрешния пазар, така и за целия регион на Югоизточна Европа.
По IGB България ще може да получава около 3 млрд. куб. метра природен газ годишно. Този капацитет може да бъде увеличен до 5 млрд. куб. метра чрез изграждане на още една компресорна станция. Общата дължина на газопровода е приблизително 182 километра, с диаметър на тръбата 32'' (~813мм). Налягането на входната точка е планирано да бъде 57 бара, а на изходната – около 42 бара.
През лятото на 2016 година ще има инвеститорска конференция в София, на която да бъдат обсъдени възможностите за финансиране на проекта.
Строителството на връзката ще започне през октомври 2016 година, а търговската експлоатация ще започне от средата на 2018 година.
Повече по темата вижте във видеото
Още новини и интервюта вижте на сайта на Bulgaria ON AIR


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
преди 9 години Руски ****! :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години А газ откъде? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ефективно по отношение на какво ? Ако гледате цена на транзита или възвращаемост на капитала, или стойност на крайния микс е едно. Ако сложите повишаване на сигурността при евентуална газова блокада от страна на хохлите (което вече веднъж се случи) - съвсем друго. Що за заглавие... отговор Сигнализирай за неуместен коментар