Северната скоростна тангента е изцяло пусната за движение от днес, съобщават от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).
Проектът се финансира от старата оперативна програма “Регионално развитие” 2007-2013 г. Заради проточилите се съдебни спорове със собственици на отчуждени за изграждането на съоръжението имоти обаче се наложи част от тангентата да се довършва с пари от бюджета.
От 30 декември 2015 г. трафикът преминава по 13 км от тангентата - отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до разклона за Требич, припомнят от министерството. Днес в движение е пуснат и последният 3-км участък от Северната тангента - от пътя за Требич до бул. „Лазар Михайлов“.
С изграждането и на втория участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път, който трябва да е готов през тази година, от най-североизточния квартал на столицата – „Враждебна“, до най-северозападния и най-голям жилищен комплекс „Люлин“ ще се стига за около 15 минути, допълват от регионалното ведомство.
Тангентата е с 6 пътни ленти, по 3 в едно направление. Отсечката не е част от Транс-европейските транспортни коридори, но осъществява важна, бърза и директна връзка с главни пътни направления - коридори IV, VIII и X от Транс-европейската транспортна мрежа, през които преминава трафикът от и за Гърция, Румъния, Македония и Сърбия.
Проектът се включва и в автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, път I-8 Калотина - София, I-6 София - Бургас, както и второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.
Изпълнител на проекта е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Водстрой 98“ АД. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС.
Същевременно при проверка на строителството на втората фаза от Западната дъга на Софийския околовръстен път стана ясно, че тя е завършена на 50%, допълват от министерството.
Западната дъга е продължението на магистрала “Люлин”. Тя ще осъществява и връзка от и към Сърбия с изграждащия се магистрален пръстен в България, като ще осигурява безконфликтно разпределение на локалния и транзитния трафик.
Изпълнител на проекта за изграждане на втория етап от Западната дъга на Софийския околовръстен път е ДЗЗД „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ с участници в обединението „Джи Пи Груп“ ООД, „Автомагистрали – Черно море“ АД, „Пътстройинженеринг“ АД. Стойността на договора е почти 102 млн. лева с ДДС.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
преди 9 години Очевидно ти си Мохамед, но аз не съм ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Вместо да чакаш ББ да прогледне извънстолично, просто се пресели в София. След като планината не отишла при Мохамед, Мохамед отишъл при планината. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Браво!!! Сега е на ред западната тангента, после нека направят и южната такава, после да завършат метрото във всичките му посоки, нека да оправят и всички булеварди на столицата и най-накрая дано се сетят за провинцията (че и там живеят хора) .................. въпросът е дали ще сме живи до тогава или ще си умрем в очакване чудото да се случи - ББ да погледне/прогледне извън столично... отговор Сигнализирай за неуместен коментар