Подготвя се референдум за строителството в междублоковите пространства и трафика в центъра на София. Допитването ще се проведе до края на годината, съобщи пред Дарик общинският съветник Симеон Славчев от Група "Пет" - Глас Народен, Движение 21 и ПП Зелените, който е един от инициаторите на референдума.
Гражданите на столицата ще бъдат питани дали искат междублоковите пространства да станат част от етажната собственост, което ще рефлектира върху застрояването, и да се ограничи ли автомобилното движение в центъра на столицата.
По думите му има съгласие сред политическите формации в местния парламент за провеждането на референдум и в момента се “изглажда“ формулировката на въпросите, по които столичани ще дадат своето мнение.
Това става само няколко дни, след като Столичният общински съвет окончателно спря провеждането на референдум в кв. "Младост" за застрояването на района.
Славчев посочи, че така ще се въведат еднакви решения за града, а не на парче, както искаше районната администрация на "Младост".
"Едно от моите предложения беше да се върне собствеността на на земята в междублоковите пространства на етажната собственост. Тоест единият въпрос ще е "Искате ли междублоковото пространство да бъде на етажната собственост?" Ако се приеме, че това пространство е на етажната собственост, там няма да може да се строи по никакъв начин, защото собствениците ще могат да правят само няколко неща - зелена площ, спортна или детска площадка. Няма да имат право да правят паркинги, няма да имат право да застрояват, няма да имат право на търговска или друга стопанска дейност", посочи Славчев.
Той ще настоява вторият въпрос да бъде свързан с опазването на околната среда, като се ограничи движението на автомобилите „в някои зони в София, в идеалния център”.
Симеон Славчев е на мнение, че до края на лятото преговорите могат да приключат и през есента да се проведе допитването.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 8 години Що е то междублоково пространство? И какво ще спомогне прехвърлянето му от общината на етажната собственост?Имайте предвид, че за тези земи има данъци и независимо, че са празни имат и такса смет. Така, че правете си сметката добре! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Добра идея, но малко ме съмнява масово да се гласува и то за запазване на градинките. За центъра е същото. *** ще иска да си кара навсякъде и никой да не му пречи. Под "***" разбирам 240-тте неандерталци на жълтите павета. Лично аз от години избягвам да минавам през жълтите павета, защото ги изпочупихме (макар и да се движа с лек автомобил), но трудно можем да се борим с бетонирани глави, които са си купили кола на скоро или пък цял живот са спестявали за такава и сега "некой ше му пречи да кара"!? Хората в центъра ако не им е удобно ами има и други квартали, както има и велосипеди и кракомобили. Градски транспорт за мен от както увеличиха билета няма за това не го предлагам като алтернатива, но все пак в центъра има и метро, което си струва 1,60 (единствено :) ). За пенсионери има евтини карти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар