Започва изграждането на държавно предприятие за въвеждането на тол система, съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Дончо Атанасов пред журналисти в Добрич.
Целта на новата схема за заплащане за магистралите е строителството и поддържането на републиканската пътна мрежа да се самофинансира, обясни той, цитиран от БТА.
Припомняме, че управляващите обявиха търга за тол системата миналата година, но той непрекъснато се обжалва.
Атанасов каза, че "тази сага" с подадени над 12 жалби продължава година и половина. Надявам се през 2018-2019 г. тол системата вече да акумулира средства, като се очаква приходите да достигат между 800 млн. и 1 млрд. лева на годишна база, каза той.
По думите му нетните приходи от винетки към края на тази година се очаква да достигнат около 320 млн. лева - с 20 млн. лева повече в сравнение с 2016 г. Няма как с тези постъпления да се правят необходимите ремонти, добави Атанасов, като посочи, че 6 хил. километра от републиканската пътна мрежа са в много лошо състояние и има пътища, които 40 години не са обновявани поради липса на финансови средства.
По думите на Атанасов на денонощие по пътищата в страната преминават между 8 хил. и 10 хил. тежкотоварни автомобила. "Ако прибавим и трафика от Близкия изток към Западна Европа, който е огромен, особено през летните месеци, от него също се губят огромни средства. Така че този, който най-много руши републиканската пътна мрежа, трябва да плаща", добави Атанасов.
Изграждането на тол системата в страната ще струва около 200 млн. лева, каза днес във Варна министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той уточни, че ако системата се изгражда от държавна компания, парите ще бъдат осигурени от държавния бюджет.
По думите му средствата ще бъдат възстановявани в бюджета на базата на бъдещи постъпления и приходи от тол таксата. Той обясни, че в документацията за обществената поръчка заложеният срок за възстановяване на ресурса към бъдещия изпълнител е три години. Може би и към държавната компания ще поставим същия срок - 3 или 4 години. Министърът уточни, че това ще стане ясно с етапа на реализиране на самата компания.
* Допълнена към 16.00 часа


Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.