Създаването на регистър на автосервизите и въвеждане на изисквания за минимален срок на гаранция на извършвания ремонт на автомобил са част от промените в законодателството, които предвижда транспортното министерство. Собственици ще имат персонален достъп до този регистър и в него ще трябва да се поддържа информация за произхода на резервите части, които се предлагат.
Това обяви пред БНТ Дамян Войновски, главен секретар на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".
Той напомни, че проблемът със сервизите се обсъжда още от 2014 г.
“В момента няма ясен регламент за автосервизите и по този начин не може да се защитят правата на гражданите, а в същото време самите ремонти оказват пряко влияние върху безопасността на движението. Има изискване да се издават документи, но те са само фактури и касова бележка. Официалните сервизи поддържат стандарти, но малките, а и не само те, не спазват никакви регламенти, защото не са задължени. Обмисля се да се сложат минимални изисквания, да се направи регистър на специалистите, които работят в тези автосервизи, както и регистър на самите сервизи. Не искаме да ги затваряме, а да ги извадим на светло в една еднаква среда”, посочи Войновски.
Той обясни, че се предвижда регистрите да бъдат два – за сервизи и лицата, които работят в тях, както и какви дейности извършват.
“Отделно ще има нов регистър за превозните средства, да се надгради сегашният за техническите прегледи. В него ще бъде вписвана информация какви ремонти са извършени. Залага се минимално изискване на гаранция от шест месеца, но ще може да има и по-дълъг срок за по-високо качество. В момента се обсъждат глобите, които най-вероятно ще започват от 5 000 лева, както и забрана за извършване на дейност, коментира Дамян Войновски. – От различните автомобилни асоциации също искат тази регистрация да стане факт, за да излезе браншът от сивия сектор.”
Пред БНТ Георги Илиев, собственик на автомобилен сервиз в София, коментира, че “въвеждането на подобен тип регистър ще създаде лоялна конкуренция и така ще се отговори на по-високите изисквания на клиентите.
“В зависимост от типа дейност на автосервиза трябва да има минимум техническа компетентност, степен на оборудване. Всички, които извършват тази дейност, ще бъдат хора, които имат необходимото техническо и материално оборудване и необходимата компетентност”, смята той.
Илиев припомни, че европейската гаранция е две години, а гаранцията при ремонт трябва да е минимум шест месеца. Търговецът трябва да може да дава гаранция към автосервиза, но до този момент гаранцията не е ясно регламентирана.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
преди 7 години Няма логика да купуваме цели коли втора употреба без гаранция, а после и най-малкият ремонт по същите да е със задължителна такава!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар