До края на годината ще се открият процедурите за всички големи проекти на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), съобщи по БНР Мария Чакърова, директор „Стратегическо развитие и инвестиционни проекти“ в компанията.
"Става въпрос за финансирането на два големи проекта по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ и за четири други по Механизма за свързана Европа. Те са на обща стойност над 1млрд. лева и са по направлението сръбска граница - турска граница и от Пловдив до Бургас", каза експертът.
Според сложността и броя на офертите изпълнители ще се избират в период между три и четири месеца.
„В зависимост от спецификата на обществените поръчки, съотношението между цена и техническа оферта е различно. В някои от поръчките е много по-важно да изискаш качество на изпълнението и опит на изпълнителите, в други цената е водеща“, посочи Чакърова.
Тя подчерта, че изборът на изпълнители за най-големите инфраструктурни проекти е най-важният приоритет на НКЖИ за годината.
“Разчита се на компании с опит. Има интерес и от международни консорциуми, каза Чакърова. – Целта на проектите е скоростта на движение да се повиши до 160 км/ч, както и да се въведе система за автоматизирано управление на влаковата работа.”
Тази година НКЖИ е предвидила да инвестира и повече от 4 млн. лв. в преустройството на възлови гари. Финансират се обекти извън основната мрежа, както и такива, които няма да получат европейски пари като Змейово - Тулово и Реброво - Своге.
След ремонта на Централната гара на София, както и на тези в Пазарджик и Бургас, още три ключови ЖП гари ще бъдат модернизирани с евросредства – Подуяне, Казичене и Искър. Стойността на проекта е 7,4 млн. лв., от тях безвъзмездната помощ е 3,6 млн. лв. Трябва да се избере изпълнител, крайният срок за оферти е 23 август. Строителството ще започне догодина и ще приключи през 2020 г.
„Чрез гарите се стремим на осигурим комфорт и надеждност на пътуването“, увери Мария Чакърова. Тя допълни, че ще има топли, климатизирани чакални, помещения за майки с деца, магазини, заведения за хранене. Хората в неравностойно положение и трудноподвижните ще имат достъп до всяко място на гарите.
Ще се открият и процедури за други три гари – Карнобат, Нова и Стара Загора. Срокът за тях е 2021-2022 г., добави Мария Чакърова.
Тя напомни, че за финансирането се използва съчетаването на няколко финансови инструменти.


Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
преди 7 години Развитието на ЖП инфраструктурата е много умен ход. За съжаление, целта ще е просто да се похарчат едни пари, а не да се донесе истински резултат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Ще остане един град смехономика, останалото деградиращо ромско гето, разпадаща се мизерия и боклукчарник, ама през него ще препускат влакове със 160 км/ч. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Ромите и последните останали заблудени, които ще ги ползват нямат търпение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години не бъди наивен; целта е да се усвоят едни пари. Какъв ще е ефекта върху икономиката ни не ми ясно. Поредното пилеене на пари, 1 млрд лв, защото някой така измислил. Без никаква мисъл. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години За да се движат влаковете с 160 км са необходими, но не достатъчни, следните фактори:1. Релсов път, който да може да понесе подобна скорост. Изправяне на някои завои, укрепване на свлачища...2. Влакове, които могат да развиват подобна скорост.Да не окаже, че ще оправят релсите, а пък после да няма влакове, които да развиват толкова :)ПП От гледна точка на сигурността е по-добре да се запази сегашната ситуция, да си се движат с 30-40, така поне щетите от камъните коите мятат сиганетата са относително по-малки, отколкото ако се движи със 160 влакът :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар