След като още преди години се появиха спекулации, че най-големият британски летищен оператор - Manchester Airports Group (MAG), има интерес към предстоящата концесия на летище София и дори е изпратил екип, за да подготви участието му, сега компанията официално потвърждава интереса си. Това стана с покана за пресконференция до българските медии, на която ще бъдат представени бъдещите планове на британците за участието в процедурата по отдаването на концесия на летище София.
Manchester Airports Group притежава и управлява три летища във Великобритания – Манчестър, Лондон Стенстед и Ийст Мидландс, които заедно обслужват 58 млн. пътници годишно. Компанията има над 40 000 служители, допринася с над 7 млрд. паунда за британската икономика и поддържа над 130 000 работни места във веригата за доставки.
Компанията е публично-частна, като е управлявана от акционерите си – местните власти на Манчестър и Industry Fund Management (IFM), който държи 35,5% дял в MAG. IFM е австралийски инвестиционен пенсионен фонд, който държи дялове в 16 летища в Австралия и Европа, сред които и летището във Виена.
Припомняме, че прогнозираната cтoйнocт нa ĸoнцecиятa нa лeтищe "Coфия" e 3,898 млрд. eвpo бeз ДДC, или нaд 7,6 млрд. лв., а правителството стартира открита, конкурентна тръжна процедура на 5 юли 2018 г. Очаква се офертите да бъдат получени до 22 октомври 2018 г.
Както вече писахме, концесията на летището ще е от смесен вид (на основание чл. 10, ал. 1 от Закона за концесиите концесията на летище София ще бъде определена като концесия за строителство). Тя ще включва строителството на терминал 3, но също така и „предоставяне на услуги, свързани с експлоатацията на летището с цел осигуряване на неговото ползване от въздушни превозвачи“.
Гoдишнитe възнaгpaждeния, кoитo щe ce дължaт зa вcяĸa eднa гoдинa oт cpoĸa нa ĸoнцecиятa, ca в paзмep на нe пoд 15 милиoнa лeвa бeз ДДC или 10% oт oбщия paзмep нa oбщитe пpиxoди oт вcичĸи дeйнocти.
Според минимaлнитe изиcĸвaния кандидатите трябва дa oпepиpaт пoнe eднo мeждyнapoднo лeтищe c пoвeчe oт 10 млн. пътници гoдишнo, дa имaт aĸтиви c нeтнa cтoйнocт зa пocлeднитe тpи гoдини oт минимyм 200 млн. eвpo, ĸaĸтo и дa имaт oпит във финaнcиpaнeто нa пoнe eдин инфpacтpyĸтypeн пpoeĸт зa нaд 400 млн. eвpo.
Концесионерът ще бъде задължен да инвестира минимум 600 млн. евро в инфраструктурата на летището за период от 35 години, както и да гарантира плащания към държавата от 550 млн. лв. при поемане на управлението на летището.
Инвеститорът, който предложи на България комбинация от най-високото годишно концесионно възнаграждение и най-добрата цялостна визия за устойчиво развитие на летището, и който отговаря на критериите за допустимост, установени за проекта, ще спечели правото да управлява летището. Всички оферти ще бъдат отворени публично. Цялата документация по проекта се публикува на неговия уебсайт и е достъпна за обществеността, за да се гарантира прозрачността и законосъобразността на процеса, посочват от Световната банка.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
преди 7 години шо не скочиш от Аспаруховия мос ей тъй дан си мъчиш либерастна муттра поне ммм ?!? .... ей майкка си дай на комцесия да я подобрят .... на Бургас бях ей тва лято миии *** не знам кое му е доброто къде и кое ?!?!..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години тая мантра я знам, я посочи някое летище навонка дет да е на комцесия и дет да е кат ората ?!? Щот тия където оперира тая смешна английска компания са low cost и африкански самолети кацат там ... Heatrow, Franfurt am Main, Vienna International, JFK International .... я виж тия на комцесия ли са и койне комцесионера ?! ...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Който и да вземе летището на концесия, положението ще е много по- добре от сега. Най- малкото ще има по- представителен вид, а и обслужването ще се увеличи многократно, защото служителите ще са си заслужили работните места. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Добре ще е най-после и ние стличани да имаме концесионно летище. Варна и Бургас отдавна вече имат добре уредени летища, защо ние да не можем да имаме? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ми начи кат глеам нема се прибирам поече сос самолед, печалбите ше бегат у Англия и нащо летище ше умре кат всичко останало .... Аз се чудим не мое ли направо целата колониална територия да дадете на концесия ?!? Е комшиите са мераклии поне от 150г. щот и без тва си мислят че сюе грешка на природата, мое па и се окаже верно кат нищо не стаа от нас аре джа и тва е ...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар