Туристическият бизнес в България настоява за удвояване на парите за национален маркетинг и реклама на българския туризъм през следващата година. Големите инвеститори в туристическия сектор са отправили официално предложение до управляващите 0,5% от приходите в сектора на туризма да отидат за реклама на българския туристически продукт.
Това беше обявено пред медиите след работна среща на министъра на туризма Николина Ангелкова с туристическия бранш.
По предложение на председателя на Националния борд по туризъм Красимир Гергов е изпратено писмо до премиера, с което се настоява националната реклама на туризма да се финансира с 0,5% до 1% от приходите, които реализира секторът за предходната година.
Официалното предложение на Националния борд по туризъм е изпратено и до вицепремиера Валери Симеонов и председателите на бюджетната и икономическата комисия в парламента.
Предложението е подкрепено от работодателските организации в страната.
Припомняме, че бюджетът за реклама на туризма е около 14 млн. лева за 2018 година.
„Туристическият бизнес отчита необходимостта от промяна във визията за определянето на бюджета за туризъм. Предлагаме ясен и обективен механизъм, концептуално различен от досегашния“, каза Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм. Тя поясни, че конкретното предложение е приходите от туризъм по официална статистика за предходната година да служат като база, върху която да се начисляват средствата за национална туристическа реклама.
„Ако приходите от туризъм за миналата година са 6,9 млрд. лева, както сочат официалните данни, то това би формирало около 32 млн. лева за 2019 г. със заложен механизъм за бавно и постепенно нарастване до 1%“, обясни Карастоянова.
Принципната позиция на Националния борд по туризъм е, че националната реклама на туризма трябва да се финансира с 1% от приходите, които реализира секторът. Предложението сега за 0,5% стартова позиция е израз на балансираната позиция към тези промени, които не могат да станат изведнъж, допълни тя.
За бизнеса е важно парите за национална туристическа реклама да се насочват особено към специализирани кампании в новите презокеанскки перспективни пазари. Важно е да се създаде мрежа от туристически представителства с фокус върху туризма, което е дефицит към момента, защото липсват официални туристически представителства, които професионално да промотират туризма ни в чужбина, каза още Карастоянова.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?