Столична община трябва да се фокусира върху приоритизирането на инфраструктурата за велосипеди и да работи върху прилагането на правилата на движение в рамките на града. Макар и това да е отговорност на МВР, има немалко неща, които Столична община може да свърши. Това каза инж. Цветан Колев, от общинско предприятие "Софпроект - ОГП", в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"Центърът за градска мобилност вече има правомощия да санкционира неправилно паркирали автомобили в рамките на зоните за платено паркиране. Неправилно паркиралите автомобили често са предпоставка за пътни транспортни произшествия, включително с велосипеди. Столична община трябва да има повече контрол върху паркирането в града", коментира Колев.
Той отбеляза, че вече се инсталират камери по бус лентите на основните булеварди, за да се следи за нарушения на пътя.
"Тези камери могат да се използват за регистриране и на друг тип нарушения", посочи още Колев.
Той обясни, че се работи за интеграцията на камерите на Столична община и МВР в обща система, която да служи на двете структури.
"Проблемът около изграждането на инфраструктура за велосипеди е на ниво планиране", подчерта Колев.
"Има много специалисти, които през годините са давали много съвети как да се изградят правилно велоалеите. Но техните съвети не са били взимани под внимание. В момента няма свързаност при велоалеите", заяви от своя страна Цветан Близнаков, съосновател на колоездачен клуб “Велосити".
Според него е нужно е да се изградят качествени велоалеи, които да са свързани.
"Хората, които ползват тротинетки са със сходен режим на движение като велосипедистите. Поради това би следвало да ползват същата инфраструктура. Има нужда от законодателни промени, за да се дефинира какво точно се разбира под тротинетка", посочи от друга страна Колев.
По думите му информационните кампании биха допринесли за подобряване на ситуацията, за да стане ясно на всички участници в движението къде е мястото на велосипеда.


Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа
преди 6 години "Има много специалисти, които през годините са давали много съвети как да се изградят правилно велоалеите. Но техните съвети не са били взимани под внимание." То в тая държава ако обръщаха внимание на умните хора щяхме да сме по напред и от Германия. В следващите 10 години ако се изгради добра инфраструктура за да си ползвам тротинетката/колелото до работа ще почерпя! отговор Сигнализирай за неуместен коментар