Агенция „Пътна инфраструктура“ откри тръжни процедури за избор на изпълнители на проектирането и строителството /инженеринг/ и за надзор при изграждането на връзка на разширеното трасе на път I-8 с реконструиращия се гранично контролно-пропускателен пункт „Калотина“.
В момента се извършва модернизация на трасето от първокласния път в участъка между Калотина и Драгоман (от км 1+000 до км 15+500), част от бъдещата автомагистрала „Европа“, посочиха от АПИ.
Бъдещият изпълнител трябва да изготви технически проект, проект на подробен устройствен план /ПУП/, да осъществи авторски надзор и да изгради участък с приблизителна дължина 90 метра.
Необходимо е съществуващото трасе на път I-8 между ГКПП „Калотина“ и 1-ви км да бъде модернизирано и да се свърже както с изграждащия се участък от бъдещата автомагистрала, така и с новопроектиращата се пътна част на ГКПП. Прогнозната стойност на поръчката е 980,5 хил. лева без ДДС.
От агенцията посочват, че кандидатите могат да подават офертите си до 17:30 ч. на 6 август.
Индикативната стойност на поръчката за строителния надзор е 12770 лв. без ДДС, а кандидатите могат да подават предложенията си до 17:30 ч. на 20 август.
Бъдещата АМ „Европа“ между ГКПП „Калотина“ и Софийския околовръстен път, която в участъка между граничния пункт и Сливница ще преминава по разширеното трасе на път I-8, тя е с дължина 48 км и е разделена на три участъка.
В момента се изграждат два участъка от Калотина до Драгоман /14,5 км/ и от Драгоман до Сливница /17 км/. Строителните дейности на участъка между ГКПП „Калотина“ и Драгоман започнаха в средата на февруари 2020 г. и към момента се работи усилено на обекта.
Изграждането на отсечката между Драгоман и Сливница започна през май миналата година и на обекта се работи с пълна мобилизация. Завършването на отсечката по договор е 2021 г., но при ускорените темпове, с които се работи в момента и в случай че не възникнат допълнителни и непредвидени затруднения, е възможно строителството да приключи по-рано от предвиденото - в края на тази година.
За третия участък от бъдещата автомагистрала „Европа“ от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента /с дължина 16,16 км/, който се развива по нов терен, е изработен технически проект с ПУП-Парцеларен план. Той е приет от ЕТИС на АПИ и е окончателно предаден, окомплектован и съгласуван със засегнатите експлоатационни дружества и ведомства.
Във връзка с поетапното влизане в сила на кадастралните карти за всяко едно засегнато от автомагистралата землище е необходимо актуализиране на изработения ПУП-Парцеларен план, след което ще се предприемат действия за вкарването му в прoцедура в съответствие със Закона за устройство на територията, напомнят от АПИ.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО