Почти 983 млн. лева без ДДС, или малко под 1,2 млрд. лева с ДДС, или почти 15,9 млн. лева на км се очаква да струва строителството на отсечката от магистралатата Русе – Велико Търново от Русе до Бяла, вкл. обхода на Бяла.
Това става ясно от обществена поръчка на Агенция „Пътна инфраструктура“ за проектиране и строителство на участъка с дължина почти 76 км, съобщават от пресслужбата на Агенцията.
Срокът за подаване на оферти е определен на 21 януари 2021 г. Още не е ясно с какви пари ще се изгражда магистралата. Пътната агенция предложи проектът да бъде включен в следващата оперативна програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. Предвид споровете за многогодишната финансова рамка на ЕС обаче не е ясно кога програмирането ще приключи и програмата ще заработи реално.
Строителство първо в участъка с най-интензивно движение и много катастрофи
Проектното трасе на автомагистралата е общо 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. Поръчката обхваща отсечките Русе – Бяла и обход на гр. Бяла.
Автомагистралата ще започва на 3 км източно от Дунав мост при гр. Русе, при пътния възел с път II-21 Русе – Силистра, и ще достига до гр. Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока Прохода на Републиката и прохода Шипка при Габрово.
Габаритът на трасето е с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети.
На цялото трасе от 132,84 км се предвижда изграждането на редица големи съоръжения - 22 моста и виадукта с обща дължина близо 15 км, и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново – отсечката, която ще е и най-сложна за изграждане предвид терена. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. Ще се изградят и 8 площадки за отдих, разположени двустранно на трасето.
Техническите проекти ще прецизират мястото на всички съоръжения.
В момента първокласният път Русе – Бяла е сред участъците от пътната мрежа с най-интензивно движение и с висока концентрация на тежки пътни инциденти. С изграждането на магистралата се очаква броят на катастрофите да намалее, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, а транзитният трафик ще бъде изведен от населените места.
Приоритетен обект
Първата отсечка – от Русе до Бяла, е с дължина малко над 40 км. Тя започва на 3 км източно от Дунав мост при пътния възел Русе – Силистра и завършва непосредствено след пътен възел при 40-ти км на магистралното трасе.
Прогнозната стойност за проектиране и строителство е в размер на почти 536,4 млн. лева без ДДС, или 643,6 млн. лева с ДДС – почти по 16 млн. лева на км.
Обходът на гр. Бяла е с дължина от малко над 35 км и ще завършва при пътния възел с път I-3 Гара Бяла – Плевен. Очаква се строителството му да струва под 446,4 млн. лева без ДДС, или 535,6 млн. лева с ДДС – 15,13 млн. лева на км.
Изграждането на автомагистралата „Русе - Велико Търново“ е сред приоритетните обекти, тъй като направлението осигурява връзка между държавите oт Североизточна Европа през Румъния и България с Гърция и Турция, както и между Балтийско и Средиземно море. С построяването й ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешния трафик, ще се повиши безопасността на движението и транзитният трафик ще бъде изведен извън населените места, посочват от Пътната агенция.
Магистралата „Русе - Велико Търново“ ще бъде основната връзка, свързваща моста над река Дунав при Русе с гр. Велико Търново, а оттам и с магистрала „Хемус“, допълват от Агенцията.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
преди 4 години Предизборен кьорфишек. Пускат сега поръчката въпреки че осигурено финансиране няма. Понеже до март няма да приключи процедурата за оценка и класиране. После ще оставят следващите да съобщят, че пари няма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Дайте я на концесия и държавата ще си спести 1.2 милиарда лв Още толкова ще спести за 30 години за подържане ремонт и реновация на тази магистрала Дайте и магистрала Черно море както и тунела Шипка на концесия и цялата съвременна пътна мрежа на България ще бъде завършена Спестените пари похарчете за възтановяване на второкласната и третокласната пътна мрежа Просто е отговор Сигнализирай за неуместен коментар