“Имаме панели, насочени към успешните практики, които са се създали до момента. Имаме и панел, насочен към дигитализацията, става дума за “Индустрия 4.0” и за това какво Бургас може да вземе като положителни елементи и впоследствие да имплементира в местните фирми”, посочи той.
Кристиян Михайлов определи нивото на дигитализация и роботизация на бургаските фирми като “все още ниско, но със сериозен потенциал да расте”.
Технологичният експерт посочи, че характерът на предприятията в Бургас е по-различен от този в останалите големи градове в страната.
“Основното предприятие там е "Лукойл Нефтохим" Бургас, докато компании, които са насочени към автоматизация, почти няма. Те не са напълно липсващи, но икономиката на Бургас трябва да се трансформира към такава с по-висока добавена стойност”, подчерта Михайлов.
Той е на мнение, че това може да стане с помощта на високообразовани хора, които са завършили висше образование в сферата на автоматизацията и роботиката. „Ако те си взаимодействат с Община Бургас, бизнеса и университетите, ефектът ще бъде забележителен“, убеден е съоснователят на Професионалната асоциация по роботика и автоматизация.
Кристиян Михайлов даде като добър пример за града украинска инвестиция, която представлява предприятие за разглобяване на самолетни двигатели.
“Идеята на събитието е да представим проекти от други части на България, които могат да бъдат реализирани на територията на Бургас”, допълни технологичният експерт.
Той е категоричен, че от гледна точка на оперирането с колаборативни роботи няма защо бизнесът да се притеснява, защото боравенето с тях не изисква особено задълбочени знания или умения.
„Обучението на оператор на такъв тип робот е лесно. Трудната част идва при намирането на кадри, които да създават софтуера, който е насочен към колаборативни роботи. Именно там трябва да бъдат насочени усилията на бизнесите и университета, за да се намери пресечна точка между образованието и пазара на труда“, съветва Михайлов.
Къде е мястото на Бургас на индустриалната карта? Заеха ли своето място колаборативните роботи в логистиката? Кои са необходимите технологии за изграждане на умен град?
Целият разговор може да чуете във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" можете да видите тук.


Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Още един депутат изгоря с подкуп в украинския парламент
Келеши летят с над 300 км/ч на Околовръстния път в София, похвалиха се в нета ВИДЕО
Една жена е загинала, а друга е тежко ранена при стрелба в Хърватия
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
преди 4 години За протокола: за конфигурирането и пускането на робот в експлоатация е достатъчен техникум като образование. отговор Сигнализирай за неуместен коментар