Проектът за АМ „Струма“ се проточи достатъчно дълго и трябва да бъде довършен възможно най-бързо. Това каза пред журналисти в Страсбург евродепутатът от ГЕРБ и ЕНП Андрей Новаков.
Той сподели, че е разговарял с група експерти от Европейската комисия (ЕК) и един от тях е изразил съмнение, че проектът за АМ „Струма“ ще бъде реализиран в този век. „Това много ме натъжи, защото тя се строеше с много добри темпове, имаше решение и за трасето през Кресненското дефиле, а в момента рискът да връщаме пари е огромен и то за всичко, което е построено. Европейската комисия финансира само крайни цели, а не отделни лотове. Трябва да се надмогнем и да погледнем отгоре, че този проект е в интерес за цяла България и Европа и всички ще печелят от този проект“, каза Новаков.
Според него не е изключено проектът да бъде фазиран (прехвърлен за финансиране през следващия програмен период, с цел да бъде „спасен“, бел. авт.). По думите на Новаков е крайно време да бъде изяснено какъв е националният ни интерес – да довършим автомагистралата или да я отлагаме.
„Ако ще се чудим как да искаме от ЕК поредната отстъпка, това не е решението. Интересът да я построим тази магистрала е европейски. Това е международен коридор, който започва от балтийските държави и продължава след Гърция“, подчерта Новаков.
Той добави, че гръцката част от коридора е построена, а решението на казуса с частта в България е именно пътят към Гърция да заобиколи Кресненското дефиле, защото вариантът да бъде построен тунел е много сложен инженерен проект.
„Има радиоактивна руда и когато се изкопае тунел, какво правиш с тази руда? Второ, това е Крупник, където е имало земетресения в миналото и да построиш 15 км тунел създава рискове за сигурността на хората. За мен най-логичното решение е да се изгради скоростен път, които да изнесе трафика извън дефилето. Подходът за АМ „Струма“ в момента не е балансиран. Не може да мислим само за хабитата на животните и да не мислим за хората. Всеки ден там загиват хора. Наред с Русе-Бяла, това е една от най-черните отсечки в България, която постоянно взима жертви“, посочи Новаков. Той добави, че аргументът на природозащитниците да няма трафик в дефилето е нелогичен, защото и в момента той е изключително интензивен.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа