Пандемията от COVID-19 увеличава дигиталното потребление на банкови операции и други стоки и услуги.
Според информация на дигиталната платформа за потребителско банкиране The Financial Brand 40% от потребителите вече пазаруват повече онлайн, отколкото във физически магазини, 38% поръчват храна за вкъщи, а 31% използват повече мобилно и онлайн банкиране.
„Статистиката ясно показва, че има ръст при използването на дигиталните канали - за банкови операции, но и за всякакво потребление: закупуване на стоки и услуги, инвестиции в образование и знание през онлайн платформи, до сключване на споразумения по ограничителните мерки“, коментира Теодора Петкова, главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк, на онлайн пресконференция.
По думите й тази криза, която постави под риск икономиката и здравето на хората, показва, че дигиталните банкови канали са тези, които едновременно отговарят на променящите се потребителски предпочитания, но също така са „адекватният отговор, когато става въпрос за защита и безопасност“.
Думите й потвърди и заместник-главният оперативен директор на УниКредит Булбанк Септимиу Постелнику.
„Промените, които наблюдаваме в потребителското поведение, ще останат и след като отмине непосредствената опасност от пандемията", прогнозира той и посочи, че клиентите могат да очакват от кредитните институции „лесни решения“.
Джакомо Волпи, директор Банкиране на дребно в УниКредит Булбанк, коментира, че в периода януари-април 2020 г. УниКредит Булбанк отчита 54% ръст на битовите плащания през Булбанк Мобайл. За същия период обажданията към центъра за контакт с клиенти на банката нарастват с 23%.
„Любопитно е, че тенденцията се запазва и при подаването на заявления за мораториум. Делът на електронно подписаните анекси е 46%“, обясни банкерът.
От УниКредит Булбавк демонстрираха възможността човек да стане клиент на банката без задължително да посещава филиал. Услугата е достъпна за български граждани над 18 години. Стъпките за откриване на нова сметка включват процес по дистанционна идентификация чрез селфи.
Юлиан Влахов, директор на управление Алтернативни канали в УниКредит Булбанк, уточни, че цялата процедура отнема средно около 15 минути, а таксата за нея е 1,60 лева месечно.
Въпреки че дигитализацията става все по-съществена част от банкирането, филиалите ще продължат да имат важна роля за клиентите, но ще предлагат повече консултантски услуги, коментираха банкерите.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка