Най-големият търговец на дребно във Франция Carrefour SA може да продаде дял от своето бразилско подразделение през следващата година в опита си за консолидация на позицията си на втория по-големина пазар, предава Bloomberg.
Carrefour ще се опита да вземе решение за това до края на 2014 г., заяви главният изпълнителен директор Жорж Пласе по време на презентация в Париж. Компанията, която не се нуждае от финансиране в Бразилия, се ангажира да задържи контрола над подразделението си в страната, след като базираната в Булон – Биянкур, Франция, Carrefour отчете 5,3% ръст на годишната оперативна печалба до 2,24 милиарда евро. Анализаторите прогнозираха печалба от 2,2 милиарда евро.
Пласе заяви, че компанията се опитва да е готова за първично публично предлагане при бразилския й бизнес до края на 2014 година. „Смятам, че ще сме готови да направим нещо по въпроса до 2015 г.“, заяви той. Бразилското подразделение на компанията включва и веригата магазини от типа кеш енд кери Atacadao. „Алтернативите – независимо дали става дума за отваряне на нашия капитал към местните инвеститори, големите инвеститори, или става дума за едно IPO, или за комбинация от двете - всичко това е възможно", поясни Пласе.
Напоследък Carrefour се фокусира върху Европа, Латинска Америка и Китай, след като се изтегли от пазари, на които виждаше слаб потенциал. Стратегията ѝ за местния пазар предвижда запазване на ниски цени на храните, предлагането на повече стоки без марка и добавяне на повече пунктове за прибиране на стоки, поръчани онлайн. Продажбата на дял в Carrefour Brazil, където французите влязоха през 1975 г., ще помогне на компанията да постигне целта си да даде на оперативния си бизнес по-голям местен контрол с подкрепа от партньорите, казва Пласе. Подразделението има стойност от 6,6 милиарда евро, според оценки на Sanford C. Bernstein.
„Carrefour е в добри ръце, главният изпълнителен директор се опитва да превърне компанията в „транснационален търговец на дребно, който обръща повече внимание на местните навици", казва Жилдас Айтамер, анализатор в Planet Retail. „Подобрената рентабилност на най-големия ѝ пазар – френския, ще позволи на веригата да повиши инвестициите си зад граница и да финансира амбициите си да е водещ играч на ключови развиващи се пазари”.
Нетните приходи от продажби в Бразилия, където компанията се конкурира със също френския търговец Casino Guichard-Perrachon SA, са достигнали 10,9 милиарда евро през 2013 г., или 14% от общите приходи. Веригата планира да изнесе в Бразилия някои от мерките, които са довели до възраждане на магазините във Франция, като например поддържане на ниски цени на храните и добавяне на нови магазини, заяви още Пласе.


Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи