Вторият по големина германски търговец на храни Rewe е превишил през изминалата фискална година границата от 50 млрд. евро по отношение на приходите от продажби.
Като цяло гигантът в търговията на дребно е увеличил консолидираните си продажби с 2,9 на сто до 50,6 милиарда евро, заяви главният изпълнителен директор на дружеството Ален Капарос в Кьолн в четвъртък. Особено бизнесът с търговията на хранителни стоки под марките Rewe, Penny и Billa е насърчил приходите.
„По-специално продажбите на нашите магазини Rewe в Германия се развиват в продължение на години доста над средното за индустрията ниво", заяви Капарос, цитиран в прессъобщение.
Групата е инвестирала значителни средства в модернизирането на своите супермаркети и дискаунт-магазини, в нови магазини и концепции за продажби. Така Rewe вече предлага и онлайн в девет града своята услуга за доставка, както и услугата Drive-in (за бързи покупки без напускане на автомобила) в единадесет града в родната Германия.
Голям принос за увеличаването на приходите имат независими оператори на магазини, особено при Rewe, които са увеличили продажбите си с 6,2 на сто до 11,3 милиарда евро. Без тях продажбите са нараснали с 2,2% до 42 милиарда евро.
Приходите от туристическото подразделение DER Touristik и бизнеса със строителни материали с марката Toom се развивали стабилно в една трудна среда, отчитат от Rewe Group. Консолидираната печалба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация се повишава до 1,26 милиарда евро от 1,21 милиарда евро година по-рано.
Броят на търговските обекти в Германия и на другите европейски пазари – 12 страни в Европа, е нараснал с 2,2 на сто до 14 888 (2012 г. - 14 566). В Германия клоновата мрежа расте с 2,5 на сто до 10 121 магазина спрямо 9870 през 2012 г.
Броят на заетите в компанията в Европа е нараснал през 2013 г. с 0,6 на сто до 329 418, от които 225 998 в Германия (0,1%) и 103 420 в чужбина (1,6%).
„Ситуацията с баланса в нашата компания е изключително добра", каза Капарос. През 2014 г. се очаква инвестициите да нараснат до 1,6 млрд. евро от 1,4 милиарда евро година по-рано, съобщава той. Модернизацията продължавала, а компанията ще търси нови бизнес модели, особено в областта на електронната търговия.
Капарос е доволен и от старта на настоящата фискална година. През януари и февруари Rewe е нараснал с над 4% в Германия, Penny отчита ръст от над 2%, Toom – над 17 на сто, а DER Touristik – с над 5%.
В България концернът е представен чрез Billa и Penny. В момента в страната ни има 86 магазина с марката Billa и 48 магазина под марката Penny.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
преди 11 години Това е една от целите...бедните да осигуряват царски живот на мега компанийте....начините за противопоставяне са 2..единия е тотално спиране на консуматорщината от страна на населението,спиране на размножаването, другия ще го видите ако черния упорства и скача против Путин. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Харчат си парите хората в Била, мега компаниите растат. Малките търговци мизерстват. И всички заедно подпомагаме създаването не на средна класа, а на класата на ниско платените продавачки и общите работници. отговор Сигнализирай за неуместен коментар