IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Вторият пилот умишлено е разбил самолета на Germanwings

Андреас Лубиц се е затворил в кабината, след като е поел командването, показват записите от черната кутия

19:43 | 26.03.15 г. 60
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Вторият пилот умишлено е разбил самолета на Germanwings

Вторият пилот на катастрофиралия А320 на германската авиокомпания Germanwings е разбил умишлено самолета. Това е хипотезата, която се налага след разчитането на записите от намерената черна кутия, съобщи днес на пресконференция в Маринян прокурорът Брис Робен от Марсилия, който оглавява разследването, предаде Франс прес. Прокурорът обаче подчерта, че нищо не дава основания да се смята, че става дума за терористичен акт.

28-годишният германски гражданин Андреас Лубиц е бил сам в кабината, когато самолетът се е разбил, заяви Робен. Той разказа, че от записа се чува как двамата пилоти разговарят любезно и шеговито през първите 20 минути от полета. След това командирът подготвя брифинга за приземяването на самолета в Дюселдорф и вторият пилот му отговаря лаконично. След това капитанът иска от втория пилот да поеме управлението и се чува шум от отместване на седалка.

След като командирът е излязъл от кабината, вторият пилот останал сам до катастрофата и от записите става ясно, че е отказал да отвори вратата на капитана и е натиснал бутона, чрез който самолетът започнал фаталното снижаване. Вторият пилот не е казал нищо и е продължавал да диша нормално, докато екипажът и капитанът тропали по вратата на
кабината.  

"Той не е имал никаква причина да попречи на командира да се върне в кабината", посочи прокурорът. Останал сам в кабината, вторият пилот е задействал бутона за снижаване на самолета по причина, за която засега не знаем нищо, но може да се приеме като желание да разбие самолета, каза прокурорът.

Брис Робен заяви, че умишлените действия на втория пилот променят характера на следствието от непредумишлено причиняване на смърт, но добави, че действията му не може да се смятат за терористични.

Германският министър на вътрешните работи Томас де Мизиер съобщи в Берлин, че според наличната информация Лубиц не е имал връзки с тероризъм. "От това, което е известно до момента, и след като проверихме информацията, която имаме в националната полиция и разузнаването, се вижда, че той няма терористично минало." Де Мизиер добави, че е направена проверка на членовете на екипажа и на пътниците за евентуални връзки с тероризъм, но всички са били чисти, съобщи ДПА. 

Прокурорът от Марсилия съобщи също, че от записите на черната кутия се разбира, че пътниците са започнали да пищят в последния момент преди удара и смъртта им е била мигновена. Той добави, че е започнало разпознаването на останките на пасажерите, което ще отнеме поне няколко седмици. Робен каза също, че втората черна кутия още не е открита. 

Испанският премиер Мариано Рахой заяви в Мадрид, че е потресен от разкритията за умишленото причиняване на катастрофата с еърбъса на Germanwings, при която загинаха 150 души, 50 от които испанци, предаде Франс прес.

Изявленията на прокурорите, че вторият пилот умишлено е разбил самолета Еърбъс на авиокомпанията Germanwings добавя ново и напълно неразбираемо измерение към катастрофата, заяви германската канцлерка Ангела Меркел, цитирана от ДПА. 

"Тази новина ме потресе много дълбоко. Тя надминава всичко, което мога да си представя. Това е нов товар за семействата в тези дни, изпълнени със страдание. Не знаем всички причини", продължи канцлерката и обеща, че Германия ще направи всичко възможно, за да помогне на следствието.

Решението на втория пилот да разбие умишлено самолета на нискотарифния авиопревозвач Germanwings във Френските Алпи е "най-ужасното събитие в историята на нашата компания", каза днес изпълнителният директор на компанията майка Lufthansa, цитиран от ДПА. 

Карстен Шпор заяви, че действията на втория пилот "ни оставят безмълвни". Той добави, че след случилото се във вторник "ние не си представяхме, че нещата може да са още по-зле". Шпор потвърди, че вторият пилот е натиснал бутона "заключено", когато капитанът е искал да се върне в пилотската кабина.

Самолетът разполага с два кода за достъп през вратата. Единият е нормален, а вторият - авариен, ако отвътре няма отклик на заявката за влизане, продължи шефът на Lufthansa. "Има един супер код, който може да бъде въведен. Ако на него няма отговор, вратата се отваря електрически. Но това може да бъде предотвратено, ако лицето в пилотската кабина е натиснало копчето "заключено", когато звънецът звъни", каза Карстен Шпор. "Или капитанът не е въвел супер кода, което не можем да си представим, или той го е въвел, но вратата е била блокирана отвътре", заключи той, цитиран от ДПА.

На пресконференцията в Кьолн Карстен Шпор обяви, че каквито и мерки за сигурност да предприема една авиокомпания, колкото и строги да са нейните процедури, нищо не може да предотврати "такъв изолиран акт", допълни АФП. Според шефа на Lufthansa действията на втория пилот не биха били предотвратени от "нито една система на света". Шпор подчерта, че засега няма никакви индикации за мотивите на пилота, блъснал самолета в планински склон и причинил смъртта на всичките 150 души на борда. 

(БТА)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:58 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

18
rate up comment 11 rate down comment 7
STRAHO
преди 9 години
Значи ...на капитана му се допикало и самолета паднал! :))) Ако приемем че са прави и всичко се е развило така то ..... ЗАЩО му е на самоубиеца да го прави по този начин ? А и там не приемат случайни пилоти. Германците имат традиции в това отношение и едва ли биха допуснали потенциален самоубиец за пилот в компанията си. Има си един бюлюк тестове, изпити и оценки от много хора по веригата. Изобщо ...случая е странен както и да се погледне. Ако втория пилот умишлено е мълчал както се тиражира то защо не са се чули гласовете от кулата? Как така не са забелязали такова снижаване ? Липсата на радиовръзка /ослепяването на радарите/ обяснява подобно поведение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 10 rate down comment 6
STRAHO
преди 9 години
Някак много елементарно ми звучат причините! "Пилот отишъл до тоалета и самолета паднал" :) Как пък разбраха, че е капитана? А и ...разследването на подобни инциденти може и години да отнеме. Само докато съберат отломките и телата ще минат месеци.Изобщо мирише работата. ето още един цитат " Снижаването на самолета от 11 500 до 2220 м за 10 минути е обезпокоително, но е все пак постепенно и не позволява на експертите да направят заключение, че е имало проблем с двата двигателя и че те са отказали да функционират. Но е странно, че по време на цялото това снижаване не е имало никаква комуникация между пилотската кабина и служителите на въздушния контрол, нито пък е подаван сигнал за бедствие. Съвпада с обясненията на руснаците. :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 8 rate down comment 3
STRAHO
преди 9 години
Едва ли ще разберем пълната истина. :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 10 rate down comment 5
STRAHO
преди 9 години
March 25, 2015 http://***.whatdoesitmean.com/index1852.htm US Laser Test Destroys Germanwings Airliner Killing 150 Innocent CiviliansBy: Sorcha Faal, and as reported to her Western SubscribersThe Ministry of Defense (MoD) is reporting today that dispatches from the Northern Fleet (NF) appear to show that yesterdays downing of Germanwings Flight 4U 9525 in southern France yesterday was the direct result of a failed US Air Force test of its High Energy Liquid Laser Area Defense System (HELLADS) attempting to shoot down an ICBM reentry vehicle, but which, instead, destroyed this civilian airliner killing all 150 aboard."According to this MoD report, the Northern Fleet, which is already on full combat alert, was alerted to this incident yesterday by the Severomorsk submarine chaser, currently operating in the Mediterranean, who reported that widespread atmospheric electrical anomalies over southern France, western Italy and southwestern Switzerland were being detected...."
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 9 rate down comment 5
STRAHO
преди 9 години
"...Любопытно, что этот доклад также отмечает, что данные аномалии, возникшие в боевой оперативной зоне 510-й истребительной эскадрильи в южной Франции вчера возникли в тот же период времени, когда британские гражданские радиолокационные системы ослепли, что было дополнительно подтверждено следующей публикацией службы безопасности полтов: Делая некоторую корректировку Манчестера, я смотрю вверх и вижу A380, проходящий над головой в Барселоне, но ничего не вижу на радаре. Хм (Doing a bit of spotting at MAN, I look up and see an A380 passing overhead just past the BA, but nothing on radar? Hm)....Этот доклад Минобороны уточняет, что радиолокационные системы США, Великобритании и ЕС часто слепнут во время взлета/посадки бомбардировщиков В1, и, как и во вчерашнем случае, когда этот инцидент был зарегистрирован в Манчестере (MAN), он, скорее всего, совпал с развертыванием британского бомбардировщика British B-1 Lancer Bomber, некоторые из которых также способны использовать HELLADS ВВС"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 9 rate down comment 5
STRAHO
преди 9 години
http://politikus.ru/events/46503-amerikanskie-lazernye-ispytaniya-stali-prichinoy-unichtozheniya-avialaynera-germanwings.html"Предисловие: Это перевод той статьи, которую упомянул Эдуард Лимонов. Найдено на просторах интернетов. За правдивость информации, точность перевода и технических характеристик не ручаюсь. Предлагаю почитать "как есть". Министерство обороны РФ сообщает сегодня, что донесения Северного флота показывают, что сбитый вчера на юге Франции боинг авиакомпании Germanwings (рейс 4U 9525) стал прямым результатом неудачного испытания ВВС США своей Высокоэнергетической системы жидкостного лазера (High Energy Liquid Laser Area Defense System (HELLADS)), пытавшегося сбить МБР (межконтинентальную баллистическую ракету), но вместо этого разрушившего этот гражданский авиалайнер, убив 150 человек на его борту."
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 9 rate down comment 5
STRAHO
преди 9 години
........Согласно этому докладу Министерства обороны Северный флот, который уже находится в полной боевой готовности, поднял вчера по тревоге, в связи с этим инцидентом, противолодочный корабль Североморск, в настоящее время выполняющий задачи в Средиземном море, сообщил, что были зафиксированы распространенные в атмосфере электрические аномалии над южной Францией, Западной Италией и Юго-западной Швейцарей. Район, где они были зафиксированы Североморском, отмечается в настоящем докладе, совпадает с боевой оперативной зоной 510-й истребительной эскадрильи ВВС США, действующей на авиабазе Авиано
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 10 rate down comment 10
georgi_shum
преди 9 години
Говорим за държави. Не за отделни индивиди. Държава на роби няма.Както и държава само на господари! А и природата и света са устроени така под една или друга форма винаги ще има хора, които да са господари и такива, които да наричаме роби..А и роба винаги може да се разбунтува и да убие господаря. Примери в историята бол..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 17 rate down comment 10
0pk
преди 9 години
Оппаа и робите сами са си виновни че са роби нали? Тоя с пушката и бича до тях няма вина. Безнадежден си :]
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 12 rate down comment 15
georgi_shum
преди 9 години
Всеки е виновен, невинни няма казвал съм го много пъти. Но за това как граждани на една държава тънели в разкош, а на други мизерствали не съм съгласен. Всяка страна сама е виновна или съответно отговорна за провала или успеха си. И това как живеят гражданите им е обективната оценка за управляващите съответната държава.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още