Кабинният екипаж на Deutsche Lufthansa AG и други европейски превозвачи не е задължен да преминава повторен психически скрининг в някои страни извън региона, така че често проблемите му не са разкривани от лекари, а от самите пилоти, пише Bloomberg.
Пилотът на Germanwings, за когото следователите твърдят, че е разбил самолета във Франция, убивайки себе си и още 149 души, е преминал психологически тестове само по време на процеса по наемането му в компанията. След това е установено, че в деня на катастрофата не е бил готов за полет - нещо, което е скрил от своите началници.
“Ако той реши да го скрие, вероятно ще успее да го направи”, коментира Андреас Адриан, секретар на германската Association of Aeromedical Examiners.
В Азия, където от 1982 г. насам поне двама големи превозвачи пострадаха заради самолетни катастрофи, причинени от желанието за самоубийство на пилотите, авиокомпаниите могат да бъдат задължени да правят редовни психологически прегледи на своите служители.
В последните десетилетия Европа не е понасяла подобна травма, а самоубийствата на пилоти са толкова редки, че се стигна дотам главният изпълнителен директор на Lufthansa Карстен Спор да нарече случилото се със самолета на Germanwings “трагичен, изолиран случай”.
AviationSafetyNetwork, която следи инцидентите по света, заяви миналата година след изчезването на малайзийския полет MH370, че от 1982 г. досега има пет катастрофи, причинени от умишлените действия на пилотите. В рамките на тези случаи са загинали 422 души.
Сред засегнатите се нареждат азиатските превозвачи Japan Airlines и SilkAir Singapore, както и африканските оператори EgyptAir Airlines, Royal Air Maroc и LAM Mozambique Airlines.
Някои експерти твърдят, че загубата на MH370 от радарите и по-късната му поява, но на 180 градуса, от което стана ясно, че лети на юг над Индискийя океан, а всичките му комуникационни устройства са изключени, е можело да бъде дирижирано само от някой, който се намира в пилотската кабина.
В Южна Корея превозвачите правят непрестанни индивидуални оценки на пилотите си, съдържащи 350 въпроса. Освен това се организират и групови оценки, като изпитите включват дори членовете на семейството, съгласно политиката на страната за авиационна безопасност на гражданското въздухоплаване. Сингапур също има строги изисквания.


Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа
преди 10 години В Европа изискванията за психологичното здраве на пилотите е подобно като изискването за автобусните шофьори. В това обаче има известна логика, защото и автобусния може да полудее и да вкара автобуса в някоя пропаст. отговор Сигнализирай за неуместен коментар