Няколко инженери, работещи в германския автомобилен гигант Volkswagen, са признали, че са отговорни за инсталирането на софтуера, който манипулирал данните от тестовете за вредни емисии на дизеловите автомобили на концерна, предаде Франс прес, като се позова на германския в. Bild.
Службите, водещи вътрешно разследване на скандала, вече са получили първите признания. Няколко инженери са споделили, че са инсталирали програмата през 2008 г., посочва изданието.
Компанията призна преди две седмици, че е оборудвала 11 милиона коли с такава програма и тези разкрития предизвикаха истинско земетресение в световни мащаби и костваха президентския пост на Мартин Винтеркорн.
Volkswagen обеща да изясни случая. Концернът приписа отговорността за скандала на малка група хора и уволни някои служители. Според пресата 12 души са замесени, сред които шефът на научно-изследователските дейности на филиала Audi. Засега не е ясно кои са поръчителите на инсталирането на програмата, манипулираща данните.
В идните седмици Volkswagen би трябвало да изтегли милиони коли и лекотоварни превозни средства, за да ги приведе в съответствие със стандартите.
Същевременно статистически и компютърен анализ на американската агенция Асошиейтед прес показва, че в резултат на това, че Volkswagen е използвал софтуера за манипулиране на данните от тестовете, замърсяването е било по-голямо от допустимото и то е станало причина за смъртта на между 16 и 94 души в САЩ за седем години.
В изготвянето на анализа са участвали десет експерти по вредните емисии, инженери и здравни експерти. (БТА)
Развитието на кризата във Volkswagen може да следите тук


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
преди 10 години 1) съгласен напълно с Verim2) " статистически и компютърен анализ на американската агенция Асошиейтед прес показва, че в резултат на това, че Volkswagen е използвал софтуера за манипулиране на данните от тестовете, замърсяването е било по-голямо от допустимото и то е станало причина за смъртта на между 16 и 94 души в САЩ за седем години. "Това е за да "узаконят" 18 Мрд. глоба - а ДМ, който има доказани вече смъртни случаи, плати само 900 Мио. статистика - стъкмистика.. Супер съотношение на вреда - наказание!!!!!!!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Пълни глупости на търкалета естествено. Замесена малка група инсталирала софтуера. Ще работя аз за фауве и без нареждане от най най - отгоре ще рискувам сигурната си работа за някаква безумна глупост. Но за публиката ще е някакво подобно обяснението. Грешката на тези инженери е, че не са напуснали, когато са започнали да ги притискат да инсталират софтуера. Такъв е животът. отговор Сигнализирай за неуместен коментар