Италианският премиер Джузепе Конте е на крачка от уреждането на горещия спор за магистралните концесии на компанията Autostrade Per l’Italia SpA след нов кръг среднощни преговори.
Министър-председателят се е съгласил да разгледа новото предложение на Autostrade – собственост на контролираната от семейство Бенетон Atlantia SpA, след седемчасово заседание на кабинета, което приключи след 5 ч. сутринта в сряда, съобщава източник на Bloomberg, пожелал анонимност.
Конте, чиято управляваща коалиция е разединена по отношение на това как трябва да се постъпи със семейство Бенетон, заплаши да вземе лицензите на Autostrade, освен ако семейството не се оттегли напълно от компанията. Късно във вторник компанията на фамилията представи ново предложение на правителство.
Според него държавният кредитор Cassa Depositi e Prestiti трябва да поеме мажоритарен дял в Autostrade чрез увеличение на капитала, което ще намали дела на холдинговата компания на Бенетон Edizione Srl до около 10%, съобщиха по-рано запознати.
След това Autostrade ще бъде отделена от Atlantia SpA и ще осъществи първично публично предлагане, посредством което Edizione може да продаде или да намали още дела си, посочват източниците, които уточняват, че подробностите все още се дообсъждат.
Според агенция Ansa кабинетът в Рим е дал мандат на държавния кредитор да определи постепенното излизане на Бенетон от компанията. Министрите на финансите и транспорта ще подпишат и ново споразумение за магистралните концесии.
Напрежението в управляващата коалиция подкопава контрола на Конте върху правителството. Антисистемната партия „Пет звезди“ настоява за прекратяване на концесиите или пълно излизане на Бенетон от Autostrade, докато лявоцентристката Демократическа партия иска държавата да поеме дял в компанията.
Всяко решение, което ще изисква парламентарно одобрение, би било особено трудно за премиера. Неговото правителство има минимално мнозинство в Сената, а по-малкият коалиционен партньор Italia Viva на бившия премиер Матео Ренци е против отмяна на концесиите. Опозиционната партия Forza Italia на друг бивш премиер – Силвио Берлускони, както и някои независими депутати, може да подкрепят Конте.
Скандалът около компанията се разпали след инцидента в Генуа от 2018 г., когато мостът „Моранди“ се срути върху намираща се отдолу улица и отне живота на 43 души. Според комисия, създадена след срутването, Autostrade е подценила влошеното състояние на структурата. Компанията отрече обвиненията и заяви, че е следвала процедурите и законодателството.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони