Федералното министерство на транспорта и цифровата инфраструктура на Германия увеличава мерките си за подкрепа за компаниите, свързани с железопътната мрежа. Мерките са предназначени да насърчат промяната в начина на транспорт и да увеличат превозените товари с влакове вместо по шосе, съобщава онлайн изданието railway-news.com.
Министерството иска да увеличи модалния дял на товарния железопътен транспорт до поне 25 процента до 2030 г.
„Колкото по-кратък и лесен е пътят до железопътния транспорт, толкова по-вероятно е компаниите да транспортират стоките си по железопътен транспорт. Като имате железопътна връзка точно отвън или спирка на стоки наблизо, решението ще бъде по-лесно. Ето защо ние подкрепяме частните инвестиции, подпомагаме изграждането на гари и ускоряваме процедурите за планиране. По този начин подобряваме достъпа на бизнеса до железопътната мрежа и извеждаме стоки извън пътищата“, коментира германският министър на транспорта Андреас Шойер.
От 1 март 2021 г. до 50 процента от разходите за нови железопътни връзки, разширения и повторното активиране и поддръжка на съществуващите връзки ще се плащат от държавата. Годишно се планира да се отделят 34 млн. евро, което е два пъти повече спрямо предходната година. През 2024 г. сумата ще бъде увеличена до малко под 50 млн. евро.
Програмата ще бъде финансирана с 200 млн. евро за 5 години.
Министерството на транспорта на Германия ускорява и процедурите за планиране. Необходимите условия за това бяха създадени през есента на 2020 г.: за железопътни връзки до 2 км и за свързване на индустриални и търговски обекти до 3 км предприятията вече няма да преминават през сложния процес на планиране.
Ведомството планира да инвестира и в рехабилитация на старите връзки и точки от жп мрежата. За тази цел министерството разширява федералната програма за подкрепа от 1 март, за да даде възможност за подкрепа до 80 процента от инвестиционните разходи за многофункционални центрове за претоварване.
Когато е построен индустриален или търговски имот, свързването му с железопътната мрежа трябва да бъде част от планирането от самото начало. Планира се и активиране на съществуващи връзки, които не се ползват. По този начин стоките от различни компании могат да бъдат групирани и транспортирани по железопътен транспорт заедно.
Инвестициите в такива връзки от частни компании трябва да бъдат подкрепени с до 50% от държавата, считано от 1 март 2021 г.


Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС