Компанията майка на British Airways IAG SA представи лоша оценка на състоянието си за летния сезон, докато конкурентът ѝ Air France-KLM заяви, че очаква да се завърне към печалба през това тримесечие.
IAG, която също притежава испанската авиокомпания Iberia и ирландската Aer Lingus, отчете оперативна загуба за второто тримесечие в размер на 1,05 млрд. евро, което е повече от прогнозата на анализаторите за загуба от 1,01 млрд. евро.
Компанията заяви, че е твърде рано да се представят финансови перспективи за останалата част от годината, съобщава Bloomberg.
Главният изпълнителен директор на групата Луис Галего посочи, че отварянето на Великобритания за американски посетители ще предостави положителен тласък за бизнеса, но IAG ще предложи само 45% от своя капацитет от 2019 г. това тримесечие, което по принцип е най-натовареното за европейските авиокомпании.
Air France-KLM прогнозира завръщане към печалбата през същия период, изтъквайки, че планира да предложи 60% до 70% от своя капацитет за пътуващите.
„Всички наши авиокомпании продължават да предприемат значителни мерки, за да запазят силата си през настоящата пандемия и да се позиционират за възстановяване“, изтъква Галего, добавяйки: „Продължаваме да изграждаме устойчивост чрез запазване на паричните средства, повишаване на ликвидността и намаляване на нашата разходите“.
Финансовото състояние на IAG е тясно свързани с британския пазар, който се отваря отново но с по-бавен темп спрямо този в континентална Европа.
Групата получава по-голямата част от приходите си от полетите на дълги разстояния, силно засегнати от пандемията от Covid-19, тъй като правителствените мерки ограничават международните полети.
Конкурентът Air France-KLM отчете загуба за второто тримесечие преди лихви, данъци и амортизация от 248 милиона евро.
През първото тримесечие IAG отчете загуба от около 1,1 млрд. евро, с 37% по-ниска от тази през същото тримесечие на 2020 г. Авиокомпаниите от групата превозиха само 2,6 милиона пътници, с 87 на сто по-малко от година по-рано. Международните ограничения за пътуванията поради Covid-19 доведоха до колапс на въздушния трафик чак през март. Консолидираните продажби сега спадат със 79% до 968 милиона евро, а карго бизнесът расте силно.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски