PepsiCo Inc., най-големият в света производител на снаксове, заяви, че ще инвестира 330 млрд. Рупии (5,2 млрд. долара) с партньорите си в Индия до 2020 г., за да увеличи производствения си капацитет и добави нови продукти, предава Bloomberg.
Базираната в щата Ню Йорк компания и нейните партньори ще повишат инвестициите в инфраструктурата за доставки във втората най-гъсто населена страна в света, с фокус върху селските райони, се казва в изявление от днес.
„Индия е страна с огромен потенциал и остава привлекателен, високоприоритетен пазар за PepsiCo", заяви председателят и главен изпълнителен директор Индра Нуйи в изявлението. "Ние вярваме, че сме достигнали само повърхността на растежа на възможностите в дългосрочен план, които съществуват за PepsiCo и нашите партньори".
PepsiCo, която е собственик на брандовете Frito-Lay, Gatorade и Quaker Oats, планира да разшири производствения капацитет с партньорите си в Индия повече от два пъти от сегашните нива до 2020 г., се казва в днешното изявление.
Компанията и конкурентът Coca-Cola се борят за по-голямо парче от пазарите в развиващите се страни, като темповете на растеж в Азия, Близкия изток и Африка са 4-5 пъти по-високи от тези в САЩ и Европа, според PepsiCo. Тя генерира около половината от пригодите си в размер на 65 млрд. долара извън САЩ.
Индия е един от най-големите пазари за компанията в световен мащаб, а инвестициите ще позволят да се разшири обхватът на храни и напитки, които ще се продават в южноазитската страна, се казва още в днешното изявление.
Инвестицията от страна на международния производител на напитки е доста добър тласък за страната, която се бори с изтичане на капитала и обезценяваща се валута по-рано през тази година. Индийската икономика ще нарасне с 5 на сто през годината до март 2014 г., прогнозира централната банка. По този начин разширяването ще е на нивото от предходната година - най-бавният темп от 2003 г. насам.
Пазарният дял на PepsiCo от пазара на газирани безалкохолни напитки в Индия падна до 36,4% през миналата година спрямо 40,1% през 2007 г., показват данни на Euromonitor. Coca-Cola държи 60,9 на сто спрямо 57 на сто през 2007 г.
Акциите на PepsiCo са добавили една четвърт към стойността си от началото на годината. За сравнение – индексът Standard & Poors 500 нарасна с почти същия темп – 24%, докато пазарната капитализация на Coca-Cola се увеличи с 10%.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа