Малката авиокомпания Hong Kong Airlines обмисля планове да осъществи първото в Хонконг първично публично предлагане в две валути – в хонконгски долари и китайски юани, съобщава Wall Street Journal.
Авиокомпанията, която разполага с флотилия от около 23 въздухоплавателни средства се бори с високите цени на горивата и конкуренцията от по-големия регионален съперник Cathay Pacific Airways. Набраните средства от IPO-то ще отидат за покупката на още самолети, бяха заявили от превозвача.
Hong Kong Airlines все още не е взела окончателно решение относно публичното предлагане и неговите детайли, но според запознати то вероятно ще се осъществи през последното тримесечие на годината, като ще е на стойност от около 500 милиона щатски долара.
IPO в две валути може да спечели фенове заради своето новаторство, но тази сделка може да бъде по-малко съблазнителна, отколкото преди няколко години, когато юанът поскъпваше, посочват експерти. Юанът е спаднал с 2,5% спрямо щатския долар от началото на годината.
Единствената компания в Хонг Конг, която се търгува в китайската валута - Hui Xian Real Estate Investment Trust, набра 1,6 милиарда долара в IPO през април 2011 г., когато юанът все още бе във възходящ тренд. Оттогава обаче акциите на компанията собственост на хонконгския магнат Ли Кашин спаднаха с 36%, представяйки се с 1,2% под местния бенчмарк Hang Seng Index.
Въпреки всичко, ако IPO-то на Hong Kong Airlines се осъществи, това ще бъде успех за Хонконгската фондова борса, която насърчава дружествата да се листват и в двете валути в последните няколко години. Операторът иска да има акции, емитирани в двете валути, за да посрещне нарастващото търсене извън Китай на инвестиционни продукти, деноминирани в юани. Фондовата борса обяви по-рано, че вече е готова платформа, която да обслужва IPO-та в две валути.
Hong Kong Airlines се контролира от китайския конгломерат HNA Group. Компанията лети на къси разстояния по регионални маршрути между Хонконг и други дестинации в Азия, включително Пукет в Тайланд, Осака в Япония, и китайски градове като Пекин и Шанхай.
Превозвачът, създаден през 2006 г., се опита да лети на дълги разстояния, но се оттегли поради слабото търсене. Той ограничи предлагането на полети до Москва и преустанови своите изцяло бизнес класа полети до Лондон през 2012 година. Сега лети само на къси разстояния, предимно в Китай, като обслужва полети до около 20 китайски града.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?