fallback

Културните индустрии - новият двигател на китайския икономически растеж

Социалните мрежи, кината, караоке баровете и арт галериите се радват на все по-голям ръст на приходите

11:54 | 30.04.16 г. 1

Сред новите двигатели на китайската икономика се нареждат неща като социалните мрежи, кината, караоке баровете и арт галериите, които сякаш пренебрегват забавянето на икономическия растеж, сочи нов доклад на Статистическия институт на страната, цитиран от Bloomberg.

Приходите на компаниите, занимаващи се с културните индустрии, за първото тримесечие са скочили с 8,6% спрямо година по-рано до 1,67 трлн. юана (258 млрд. долара), обяви Националното статистическо бюро в петък. Докладът, базиран на проучване сред 47 000 компании, се появява в момент, в който агенцията се опитва да подобри покритието на “новата икономика”.

Приходите от “услуги за пренос на културна информация”, които включват интернет компании и някои сателитни и телекомуникационни доставчици, са се покачили  27,8% спрямо първото тримесечие на 2015 г.

Фирмите, които влизат в частта за “култура, отдих и развлекателни услуги”, включват туристически агенции, паркове и караоке барове. Те се радват на 25% ръст на приходите от продажби. Китай все повече разчита на потреблението, услугите и високотехнологичните сектори да ѝ помогнат да насърчи растежа и, докато традиционното производство и тежката индустрия са изправени пред рязко забавяне.

Културните и художествените услуги, като центровете за представления и музеите, отчитат 25% ръст на приходите от продажби, а тези на радиото, телевизията и киното - на 24,2%. Един пример за този бум е “Кунг-фу Панда 3” - анимационният филм, който събра около 150 млн. долара в страната през февруари.

Отделен доклад от Китайския международен фестивал на анимацията показва, че боксофисът за местни анимационни филми е скочил със 78,6% миналата година до повече от 2 млрд. юана, обяви информационната агенция Xinhua в четвъртък. 

Докладът на Националното статистическо бюро разкри, че най-бързият растеж на приходите от културни дейности е в централния регион, където скокът е 12,7%. Източният регион, който включва мегаполисите Пекин и Шанхай, е допринесъл за най-много продажби, които са нараснали със 7,9%. Североизточният регион обаче е понесъл силен удар от тежката промишленост и е генерирал 5% спад. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:08 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Азия виж още