Съд в шведския град Венерсборг одобри молбата за фалит на местния автопроизводител Saab, която бе подадена вчера по инициатива на собственика, съобщават шведски медии, като цитират решението на съда, взето късно снощи, предаде РИА Новости.
Решението за подаване на молба за фалит бе взето от Виктор Мюлер, главен изпълнителен директор на шведската компания Swedish Automobile NV, която е собственик на марката Saab, след като бившият ѝ собственик - американският концерн General Motors, отхвърли всички предложени варианти за спасяване на Saab.
Последният отказ бе относно предложението за продажба на 48% от акциите на шведската компания на китайския автопроизводител Youngman Lotus Automobile Co. и неуточнена банка.
В началото на ноември от General Motors обявиха, че ще замразят лиценза и ще прекратят доставките на части, ако 100% от акциите на Saab бъдат продадени на китайските компании Pangda Automobile Trade Co и Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co.
Американският концерн е собственик на правата върху последните произвеждани модели на SAAB - 9-3, 9-5 и 9-4 Х.
Шведските медии уточняват, че в Китай General Motors си сътрудничи с автопроизводителя SAIC и вече произвежда там и други марки автомобили в завода, в който се произвеждат и няколко от моделите на Saab.
През последните няколко седмици Мюлер заяви многократно, че се опитва да намери такъв модел за финансиране на шведския автопроизводител от китайските инвеститори, който да не се нуждае от одобрението на американския концерн. Опитите му обаче се оказаха безуспешни.
„Мнозина смятат, че това е краят, но не е задължително да стане така. Saab може да се възроди като феникс от пепелта“, посочи Мюлер на пресконференция вчера, след като подаде молбата за фалит.
По думите му той самият е загубил около 13 млн. евро през времето, в което е бил собственик на шведския завод. „Сумата не е малка, но това е част от работата на инвеститора“, смята Мюлер.
Производството на Saab е практически спряло от април тази година, а ръководството изпитва трудности с изплащането на възнагражденията на служителите, като все още не са преведени заплатите за ноември. В момента в Saab работят 3 500 души.
Процедурата по фалита ще позволи на компанията да се възползва от държавни гаранции.
Серийното производство на автомобилите от тази марка започна в началото на 1949 г., като между 2000 и 2010 г. компанията бе изцяло собственост на General Motors.
През февруари 2010 г. собственик на Saab стана холандският производител на спортни автомобили Spyker Cars и нейният главен изпълнителен директор Виктор Мюлер.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?