Delta Air Lines продължава преговорите за закупуването на дял от 49% в британския си конкурент Virgin Atlantic, който в момента е собственост на Singapore Airlines, съобщиха два източника на CNBC, запознати с развитието на въпроса.
Delta, която е вторият американски превозвач по оперативни приходи след United Continental Holdings, се опитва от над 2 години да придобие дял във Virgin Atlantic в опит да разшири достъпа си до лондонското летище Хийтроу, посочиха източниците.
Предишните преговори се провалиха заради цената на сделката и други проблеми, като няма никакви гаранции, че и настоящите ще бъдат успешни, добавиха те.
От Delta дадоха ясно да се разбере, че искат да разширят достъпа си до Хийтроу, който по принцип е твърде ограничен, заради облагите от превоза на служители от големи компании, които често летят дотам.
Virgin Atlantic, в която основателят Ричард Брансън държи дял от 51%, е втората авиокомпания по отношение на достъпа до летището след British Airways.
Брансън от години обмисля бъдещето на Virgin Atlantic и преди 2 години нае Deutsche Bank за проучване на оферти.
„Често говорим с много авиокомпании по различни проблеми, но никога не коментираме подробности по тези разговори“, заяви говорителка на Virgin Atlantic. От Delta също са отказали коментар, а CNBC не са успели да се свържат с представител на Singapore Airlines.
Новината за подновения интерес на американската авиокомпания към Virgin Atlantic бе съобщена най-напред от лондонското издание на Sunday Times.
„Хийтроу“, което е най-голямото летище в Европа, работи на границата на възможностите си, след като британското коалиционно правителство през 2010 г. блокира разширяването му.
През миналата година Virgin Atlantic загуби от IAG битката за придобиването на по-малката британска авиокомпания British Midland International, която осигури на собственика на British Airways и Iberia над 50% от правата за кацане и излитане от Хийтроу, но през ноември спечели онези от тях, с които British Airways бе принудена да се раздели след придобиването на British Midland International.
Подобно на други европейски авиокомпании като Air France-KLM и Lufthansa, компанията на Брансън пострада от повишените цени на горивото и дълговата криза в еврозоната, като за миналата година обяви загуба от около 80 млн. паунда.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега