Марката “Made in U.S.A.” отново е на мода, след като броят на работните места в промишлеността, които се връщат от чужбина или се създават за първи път от чужди фирми удари рекордно ниво, пише MarketWatch, цитирайки изследване на Reshoring Initiative.
60 хил. позиции в промишлеността са били създаддени през 2014 г. в САЩ по този начин срещу само 13 хил. през 2003 г.
Това става чрез връщане на работни места у дома от американски компании или чрез преки чужди инвестиции, при които чужди компании местят производството си в САЩ.
За сравнение, през миналата година 50 хил. работни места са били изнесени от САЩ – спад от 150 хил. през 2003 г.
Така през миналата година имаме нетно върнати 10 хил. работни места, което е първото нетно увеличение от над 20 години насам.
Голям катализатор за тренда са растящите заплати в страни с традиционно ниски възнаграждения, като Китай например.
Също така, за да посрещнат търсенето компаниите все повече желаят да произвеждат продуктите по-близо до техните потребители. Така могат да реагират по-бързо с доставките, а и спестяват транспортни разходи и мита.
Проблемите с екологичните норми, качеството на продуктите и различни инциденти в чужбина също са сред факторите, както и относително квалифицираната работна сила в САЩ.
Всъщност сред десетте топ експортни икономики САЩ отстъпват единствено на Китай по конкурентност на разходите според BCG, като недвижимите имоти и цената на енергията намаляват производствените разходи в страната.
Патриотизмът на потребителите и преследването на положителен корпоративен имидж чрез подкрепа на американската икономика са друг фактор за компаниите да връщат работни места от чужбина.


ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната
В кадър: Ден преди Никулден, опашки за риба на Женския пазар
Велосипедист загина край омуртагското село Плъстина
преди 10 години Икономически патриотизъм какво значи - да се избира made in BG преди всички останали стоки защото така се отварят раб.места у нас и се завърта колелото на икономиката Това е елементарно но фактите са лоши т.е. 80% от хранителните стоки са внос и т.н. търг.баланс е на минус с около 3,8 млрд.евро за 2014год. Хубавата новина е ,че по-голямата част е от Русия като внос на енерг.източници Като гледам търг.баланс на САЩ като процент от БВП е по-малък от нашият което е притеснително Мога да отворя 1 000 000 нови раб.места у нас и съм описал основните стратегии - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Икономи отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Глупости! отговор Сигнализирай за неуместен коментар