Големите автомобилни производители смятат, че президентът на САЩ Доналд Тръмп отново ще отложи въвеждането на 25-процентните мита върху вноса на автомобили от Европейския съюз (ЕС) и Япония, съобщава Ройтерс.
На фона на очакваното забавяне, което вероятно ще бъде обявено по-късно тази седмица, чуждестранните автомобилни производители са готови да подчертаят направените и планираните инвестициите в САЩ, за да се опитат да разубедят Тръмп да използва митата, които могат да навредят на американския пазар на труда.
Американският министър на търговията Уилбър Рос по-рано заяви, че налагането на мита може да не е необходимо. Представителите на ЕС очакват Тръмп да обяви отлагане на въвеждането на митнически налози с шест месеца, след като сам си постави краен срок за тази седмица за вземана на решение по въпроса.
Офисът на търговския представител на САЩ Робърт Лайтайзър е помолил наскоро редица чуждестранни производители на автомобили да предоставят документи, показващи всички техни инвестиции, които са направили в рамките на САЩ, посочват представители на автомобилната индустрия.
В сряда губернаторът на Тенеси Бил Лий, републикански съюзник на Тръмп, планира да присъства на откриването на завода за сглобяване на коли на Volkswagen AG в Чатануга, където ще се произвеждат електрически превозни средства. Съоръжението ще предостави нови 1000 работни места за местния пазар на труда.
Очаква се производството на електромобили в този завод да започне до 2022 г.
От друга страна Daimler AG заяви, че планира да инвестира 1 милиард долара за разширяване на производствения си отпечатък в Тускалуза, Алабама, създавайки повече от 600 нови работни места.
Митата върху японските вносни автомобили в същото време изглеждат дори по-малко вероятни от тези за ЕС, смятат експертите.
Японските автомобилни производители и доставчици обявиха инвестиции в американската индустрия за милиарди долари.
Тръмп и японският премиер Шиндзо Абе подписаха през септември ограничена търговска сделка за намаляване на митата върху селскостопански стоки от САЩ, японските машини и други продукти.
Въпреки че споразумението не обхваща търговията с автомобили, през септември Абе заяви, че е получил уверение от Тръмп, че САЩ няма да налагат митнически налози върху японската автомобилна промишленост. Лайтайзър добави от своя страна, че двете страни ще преговарят отново по темата през април 2020 г.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове