Администрацията на американския президент Доналд Тръмп се очаква да вземе решение за отлагане на митата върху европейските автомобили и автомобилни части. За решението са допринесли германските производители и техните нови инвестиционни планове, представени в рамките на преговори с Вашингтон, посочват запознати пред Bloomberg.
През май Тръмп си постави краен срок до средата на ноември, когато трябва да реши дали да наложи допълнителни мита върху производството на автомобилния сектор в Европейския съюз. От своя страна Брюксел заплаши да отвърне с мита върху американски стоки за 39 млрд. долара, ако президентът спази заканата си.
Според източници тази седмица Тръмп ще удължи отново крайния срок за решението си, въпреки че все още не е взел окончателно решение. За момента от Белия дом отказват коментар.
В интервю за Bloomberg по-рано този месец министърът на търговията в САЩ Уилбър Рос заяви, че отлагане на решението за митата е много вероятно.
„Надяваме се, че преговорите, които водим с отделни компании за техните планове за капиталови инвестиции ще донесат достатъчно плодове, така че да не е необходимо“ налагането на допълнителни мита, заяви той.
Категорична позиция изрази и председателят на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер, който миналата седмица заяви пред германското издание Suddeutsche Zeitung, че Тръмп няма да наложи мита.
„Тръмп ще внесе малко хаос, но няма да има автомобилни мита“, заяви Юнкер, цитиран от Bloomberg. „Той няма да го направи, разговаряте с един информиран човек“, допълни категорично ръководителят на ЕК.
Налог от 25% върху вноса на автомобили в САЩ ще прибави 10 000 евро към крайната цена на европейските превозни средства, внасяни в страната, изчисляват от ЕК.
Миналата година Тръмп разгневи европейските лидери, след като обяви, че вносът на стомана и алуминий в САЩ представлява заплаха за националната сигурност и му наложи мита от съответно 25% и 10%, които важат в това число и за ЕС. Това принуди блока да отвърне с налози от 25% върху американски внос за 2,8 млрд. евро, който включваше мотори Harley-Davidson, дънки Levi Strauss и бърбън.
Също така въвеждането на митата върху европейския автомобилен сектор ще представлява драстично ескалиране на трансатлантическото напрежение, тъй като стойността на европейски автомобилен износ към САЩ е близо 10 пъти по-голям от този на стомана и алуминий.


Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
преди 6 години Дори Тръмпона взе да осъзнава, че не може едновремено да води търговски войни с всички. По-големият проблем ще е когато (ако) сключи договор с Китай. Тогава само Европа ще остане на огневата линия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Перчема неще да налага мита..иска промоции- Надяваме се, че преговорите, които водим с отделни компании за техните планове за капиталови инвестиции ще донесат достатъчно плодове, така че да не е необходимо налагането на допълнителни мита" Ах, обигран е като дърт ццииггаанниин! отговор Сигнализирай за неуместен коментар