Международните рейтингови агенции S&P Global Rating и Moody's понижиха рейтингите на Boeing Co. във връзка с плановете на самолетостроителната компания да спре производството на самолета 737 MAX от януари 2020 г., както и несигурността кога тези самолети ще бъдат върнати в експлоатация, предава Bloomberg.
Агенция Moody's понижи дълговия рейтинг на Boeing Co. и заяви, че вижда дългосрочен риск за репутацията на компанията след плановете да бъде прекратено от януари догодина производството на най-продавания ѝ пътнически самолет 737 MAX.
Може да се наложи допълнително понижаване на корпоративния кредитен рейтинг, ако принудителното приземяване на този модел продължи и през втората половина на 2020 година, особено ако оторизираните авиационни власти идентифицират и някакъв друг компонент от системата за управление на полетите на 737 MAX, който изисква актуализиране, допълни Moody's.
Рейтинговата агенция обаче запази своя кредитен рейтинг по отношение на инвестиционния клас на дълга на Boeing, визирайки ликвидността на компанията, финансовата ѝ гъвкавост и доминиращото положение на пазара.
Агенцията понижи основния необезпечен и краткосрочния дългове рейтинг на компанията съответно до "A3" от "A2" и до "Prime-2" от "Prime-1". Трябва да се има предвид, че при корпоративен рейтинг "Prime-2" дадена компания продължава да има силна способност да погасява краткосрочните си задължения по дълга, докато рейтингът "Prime-1" означава, че съответната компания имат превъзходна способност да погасява своите задължения. Кредитната агенция също така заяви, че няма да повиши своята оценка, докато самолетите 737 MAX не се завърнат напълно в експлоатация и не бъде изчислено негативното финансовото въздействие от тяхното принудително заземяване.
S&P понижи дългосрочния кредитен рейтинг на Boeing до „A-“ от „A“, като прогнозата за рейтингa е „развиваща се“. Краткосрочният рейтинг на компанията е понижен до A-2 от A-1.
Променящата се прогноза показва, че рейтингът може да бъде повишен или понижен, в зависимост от това дали Boeing може да възобнови производството и доставката на 737 MAX, без да понесе значителни щети“, се казва в съобщението на S&P.
Във вторник Fitch потвърди дългосрочните и краткосрочните рейтинги на Boeing (IDRs) на A / Negative и F1. В четвъртък обаче агенцията предупреди за рисковете, породени от спирането на производството на 737 MAX както за производителя на самолетите, така и за неговите доставчици.
Решението на агенциите е факт, след като в понеделник концернът обяви, че ще спре производството на своите джетове 737 MAX през януари 2020 година в резултат на очакванията, че заземяването на този самолетен модел по целия свят, което е факт от март насам в резултат на двете фатални катастрофи в Етиопия и Индонезия, ще продължи и през следващата година.


Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа
преди 5 години Даже се чудя как може за Фолксваген да има около 20 млрд глоби и обезщетения, за това че с някакъв минимален процент са излъгали / манипулирали в изхвърлените от колите им вредни вещества. А, БОИНГ да бъде само 3 млрд санкциониран, като паднаха 2 самолета и се оказа, че са измамили в безопасността с цел да пуснат повече самолети по-бързо. А, на всичкото отгоре не могат да оправят този софтуер вече 8-10 месеца ли, колко ще стане!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Не знам какви касови наличности трабва да имаш ако произведеш 40 самолета бадева, отменят ти поръчки за още 400, не се знае кога основният ти източник на доходи в цивиното направление ще литне и се очаква да платиш около 3 милиарда глоби и обещетения, но ти нямаш проблеми с ликвидноста. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години САЩ наля 20 000 000 000 $ помощ.Напечата.Въпреки вечните ягодови полета засети със зеле, такива са фактите.И в ЕС това би се санкционирало. Но така е с колониите, а не с метрополиите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ако това беше Airbus досега рейтингите да са на пух и прах. Но, нали е американска компания, при този жесток провал, който продължава вече толкова дълго време, резултата е, че едвам едвам са намалили рейтингите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар