Етаноловото гориво ще играе важна роля в процеса на декарбонизация в транспортния сектор на глобално ниво, смята главният изпълнителен директор на Международната агенция по енергетиката (МАЕ) Фатих Бирол, цитиран от Euractiv.
Според друг енергиен експерт електрификацията също е съществен фактор в транспорта, но не е приложима във всички сектори и именно в тях се намесват биогоривата.
Говорейки по време на срещата COP24 в Катовице, Полша, Фатих Бирол, влиятелна фигура в борбата срещу климатичните промени, поясни защо етаноловото гориво е важно за постигане на по-чист транспорт.
Етаноловото гориво е изключително важно, защото е част от решението за намаляване зависимостта от петрола и петролните продукти за много страни, смята Бирол.
„Същевременно етаноловото гориво ще помогне за редуциране и на емисиите въглероден диоксид в транспортния сектор, както и в много други области“, добавя той.
Базираната в Париж МАЕ е създадена в рамите на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) през 1974 г., само година след петролната криза от началото на 70-те.
Нейната първоначална цел е да помага на страните да се справят с големите прекъсвания на доставките на петрол. Оттогава-насам ролята на международната организация се разширява върху всички енергийни въпроси, вариращи от предлагането и търсенето на петрол, природен газ и въглища до технологии за генериране на енергия от възобновяеми източници и пазарите на електроенергия.
През октомври тази година агенцията публикува доклад, в който се посочва, че делът на биоенергията в общото потребление на енергия от възобновяеми източници в глобален мащаб е около 50% - колкото е делът на вятърната, слънчевата и хидроенергията взети заедно.
Биоенергията е „пренебрегваният фактор“ в гамата на възобновяемите енергийни източници, който има потенциала да се превърне в най-големия източник на растеж на потреблението на възобновяема енергия за периода 2018-2023 г.
Каролин Лий, енергиен анализатор към МАЕ, смята, че електрификацията ще помогне на процеса на декарбонизация в редица сектори на икономиката, но все пак ще останат и такива области, където тя няма да бъде особено ефективна.
„Има определени сфери на транспортния сектор, които трудно могат да се електрифицират и все още се нуждаят от течни изкопаеми горива, за да функционират нормално“, подчертава Лий.
Електрификацията при автомобилните паркове не е единственото решение според нея. Именно биогоривата ще изиграят най-важната роля там, смята Лий.
„Биогоривата са важна част от трансформацията на транспортния сектор към по-чиста енергия. Единият сценарий включва възможността до 2040 г. около 50% от леките автомобили да се задвижват чрез електроенергия. Това е доста смел план на фона на сегашните 0,3% електромобили в световния автопарк“, споделя още анализаторът.
По отношение на електрическите превозни средства мнението на Лий е, че държавните политики са основен двигател при процеса на декарбонизация в транспорта. Въпреки това в днешно време се наблюдава и оттегляне на държавните субсидии в някои страни за електромобилите, което води до съществено забавяне в налагането на този тип автомобили.
По думите на анализатора ще бъде необходима сериозна поддръжка на зарядната инфраструктура, както и на електрическата мрежа, която трябва да бъде достатъчно гъвкава, за да захранва и планираните количества електрически превозни средства.
Именно тези процеси трябва да се ръководят от правителствата, а не от частния сектор, заключва Лий.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 6 години Няма такова нещо като невъзможна електрификация и атомните подводници са електрифицирани и се задвижват с ток. Къде има проблем нещо да се движи с ток ? Акумулаторите ще достигнат енергийна плътност от 3 киловата за час за килограм тегло и то в не много далечното бъдеще. Това ще промени и производството на електроенергия и ще елиминира необходимостта от мрежа, защото енергия може да се произвежда от самия потребител при това чиста енергия и в момента проблема е в съхраняването и. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Няма такова нещо като невъзможна електрификация и атомните подводници са електрифицирани и се задвижват с ток. Къде има проблем нещо да се движи с ток ? Акумулаторите ще достигнат енергийна плътност от 3 киловата за час за килограм тегло и то в не много далечното бъдеще. Това ще промени и производството на електроенергия и ще елиминира необходимостта от мрежа, защото енергия може да се произвежда от самия потребител при това чиста енергия и в момента проблема е в съхраняването и. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Няма такова нещо като невъзможна електрификация и атомните подводници са електрифицирани и се задвижват с ток. Къде има проблем нещо да се движи с ток ? Акумулаторите ще достигнат енергийна плътност от 3 киловата за час за килограм тегло и то в не много далечното бъдеще. Това ще промени и производството на електроенергия и ще елиминира необходимостта от мрежа, защото енергия може да се произвежда от самия потребител при това чиста енергия и в момента проблема е в съхраняването и. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Абе къв етилов алкохол - в морето е пълно със сероводород отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Аве Инвестора , спрете се малко бе ... само препечатването на тия глупости ли ви изхранва ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Етиловият алкохол не може да бъде алтернатива не петрола защото масовото му използване ще доведе до огромен ръст в цените на храните и масов глад за мнозинството от хората невиждан от средните векове. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Я па тоя лудия. Тръгнал да разваля джибрите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар