IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

За лукса криза няма

PPR и конкурента LVMH отчитат силен ръст на приходи и печалба

21:55 | 26.07.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	Преди дни в Шанхай бе открит магазин на Louis Vuitton. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Преди дни в Шанхай бе открит магазин на Louis Vuitton. Снимка: Ройтерс

Френската компания-майка на популярния производител на спортни стоки Puma - PPR и нейният конкурент в сегмента на луксозните стоки LVMH успяват да устоят на кризата, предава Ройтерс.

През първото полугодие оперативната печалба на PPR се е повишила с една пета до 815 млн. евро, съобщи PPR в четвъртък в Париж след края на борсовата сесия. Приходите на производителя на модните марки Gucci und и Yves Saint Laurent се повишават с 16,7% до 6,39 млрд. евро. И за второто тримесечие PPR остава оптимистично настроена и очаква силен ръст. За цялата година компанията планира да надмине рекордните резултати от 2011 г.

Както обяви още концернът, французите са увеличили дела си в германския производител на спортни стоки Puma до 82,4% от досегашните 80%. Въпреки европейското първенство по футбол и започващите в петък Олимпийски игри Puma разочарова със спад в печалбата за второто тримесечие. И до края на годината от компанията не предвиждат подобрение. Между април и юни нетната печалба се е свила заради по-високи инвестиции с 29% до 26,7 млн. евро, обяви Puma тази сутрин.



Puma в момента така или иначе търси нова посока за развитието си. 33-годишният главен изпълнителен директор Франц Кох иска да засили спортното подразделение на концерна и да намали инвестициите във въведения от неговия предшественик Йохен Цайц бизнес с модни продукти за свободното време.

Световният лидер на пазара на луксозни стоки LVMH също днес обяви своите резултати. Печалбата през първите шест месеца се повишава с 20% до 2,66 млрд. евро. Органичният ръст на продажбите на производителя на чантите Louis Vuitton, шампанското Moet и коняка Hennessy е 12% до 12,97 млрд. евро. Особено силни продажби е имало на часовници и бижута.

И козметичната верига Sephora отчита добри резултати. Малко по-ниски са ръстовете на приходите при Louis Vuitton и модна къща Celine – от по 10%. LVMH обаче нарече икономическата ситуация нестабилна и обяви, че ще внимава много за разходите си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:45 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 1
stoiloff
преди 11 години
За източващите обикновенните хора естествено че криза няма! Нали като не платиш заплати или услуги на контрагенти си е чиста печалба.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още