Луксът от Германия дълго време беше преди всичко коли. Но и местните производители бавно наваксват по отношение стила на живот, добра кухня и мода, пише германският икономически ежедневник Handelsblatt.
До 2020 г. приходите в индустрията на лукса може да се удвоят, казват експертите от Roland Berger. “Германските потребители преоткриха лукса в дългосрочен аспект и разходите през следващите години ще се увеличат значително", казва Филип Байл, консултант в Roland Berger.
Според изследване на анализаторската компания, което за първи път обхваща целия сектор на лукса в Германия, през 2011 г. браншът е реализирал приходи в размер на 49 млрд. евро, като 19 млрд. евро от тях се падат на вътрешното потребление на германски и чужди марки.
Германските компании, като Porsche, Hugo Boss, Faber Castell и Bechstein (производител на пиана и рояли), са изнесли стоки и услуги на стойност 30 млрд. евро. Като цяло браншът дава работа на 140 000 служители в индустрията и търговията. Хиляди други работни места зависят директно от бранша на лукса. „В някои подсегменти, като автомобили или моторни суперяхти, Германия е световен лидер. Тази репутация помага на марката „Made in Germany“, а с това и на всички области на германската индустрия“, казва Байл.
Но и новите данни доказват, че германският лукс бранш е сравнително малък спрямо водещите браншове на германската икономика, като автомбилопроизводството (351 млрд. евро приходи и 719 000 заети) и химическата индустрия (171 млрд. евро приходи и 415 000 заети).
Въпреки това секторът желае да бъде възприеман като количествена и качествена величина. Примери има в чужбина – в Швеция, Франция или Италия значението на лукс бранша с многобройните и котирани на борсата конгломерати, като LVMH, PPR или Richemont, и световноизвестни марки, като Prada, Gucci и Rolex, е огромно и признато.
През миналия май по аналогия на браншовите съюзи в Италия (Altagamma), Франция (Comité Colbert), Англия (Walpole Committee) и Испания (Circulo Fortuno), и в Германия се появи подобно сдружение – Meisterkreis. В него влизат 50 национални и международни марки. Изпълнителен директор на сдружението е Клеменс Пфланц, консултант на свободна практика с дългогодишен управленчески опит в индустрията на лукса. В Европа пък петте съюза са се обединили в European Culture and Creative Alliance (ECCIA).


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“