IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германската индустрия на лукса може да се удвои до 2012 г.

Местните потребители преоткриха лукса в дългосрочен аспект и продажбите през следващите години ще се увеличат значително, коментират от Roland Berger

16:36 | 04.06.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Магазин на Hugo Boss в Пекин. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Магазин на Hugo Boss в Пекин. Снимка: Ройтерс

Луксът от Германия дълго време беше преди всичко коли. Но и местните производители бавно наваксват по отношение стила на живот, добра кухня и мода, пише германският икономически ежедневник Handelsblatt.

До 2020 г. приходите в индустрията на лукса може да се удвоят, казват експертите от Roland Berger. “Германските потребители преоткриха лукса в дългосрочен аспект и разходите през следващите години ще се увеличат значително", казва Филип Байл, консултант в Roland Berger. 

Според изследване на анализаторската компания, което за първи път обхваща целия сектор на лукса в Германия, през 2011 г. браншът е реализирал приходи в размер на 49 млрд. евро, като 19 млрд. евро от тях се падат на вътрешното потребление на германски и чужди марки.

Германските компании, като Porsche, Hugo Boss, Faber Castell и Bechstein (производител на пиана и рояли), са изнесли стоки и услуги на стойност 30 млрд. евро. Като цяло браншът дава работа на 140 000 служители в индустрията и търговията. Хиляди други работни места зависят директно от бранша на лукса. „В някои подсегменти, като автомобили или моторни суперяхти, Германия е световен лидер. Тази репутация помага на марката „Made in Germany“, а с това и на всички области на германската индустрия“, казва Байл.

Но и новите данни доказват, че германският лукс бранш е сравнително малък спрямо водещите браншове на германската икономика, като автомбилопроизводството (351 млрд. евро приходи и 719 000 заети) и химическата индустрия (171 млрд. евро приходи и 415 000 заети).

Въпреки това секторът желае да бъде възприеман като количествена и качествена величина. Примери има в чужбина – в Швеция, Франция или Италия значението на лукс бранша с многобройните и котирани на борсата конгломерати, като LVMH, PPR или Richemont, и световноизвестни марки, като Prada, Gucci и Rolex, е огромно и признато.

През миналия май по аналогия на браншовите съюзи в Италия (Altagamma), Франция (Comité Colbert), Англия (Walpole Committee) и Испания (Circulo Fortuno), и в Германия се появи подобно сдружение – Meisterkreis. В него влизат 50 национални и международни марки. Изпълнителен директор на сдружението е Клеменс Пфланц, консултант на свободна практика с дългогодишен управленчески опит в индустрията на лукса. В Европа пък петте съюза са се обединили в European Culture and Creative Alliance (ECCIA).

Последна актуализация: 10:22 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още