IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германската индустрия на лукса може да се удвои до 2012 г.

Местните потребители преоткриха лукса в дългосрочен аспект и продажбите през следващите години ще се увеличат значително, коментират от Roland Berger

16:36 | 04.06.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Магазин на Hugo Boss в Пекин. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Магазин на Hugo Boss в Пекин. Снимка: Ройтерс

Най-голямата опасност: плагиатите

Новото обединение има своята причина за създаване – свикналият на много успехи бранш е заплашен от опасност. „Защитата на интелектуалната собственост за творчески услуги, развитието на селективната търговия и системната подкрепа на талантите може да бъдат насърчавани само в европейски контекст", казва главният изпълнителен директор.

До този момент голяма част от приходите се пада на малко концерни. Само производителят на спортни автомобили Porsche е отговорен за една четвърт от целия оборот на германската индустрия на лукса, а Hugo Boss се грижи за почти половината от приходите на луксозната модна индустрия в размер на 4,4 млрд. евро. Двете компании отчитат ръст преди всичко зад граница, а много от клиентите са от Китай.

Ето защо луксозната индустрия не зависи само от икономиката в страната, но и от политически цели. Автомобилният пазар например наскоро пострада от намерението на китайското правителство да допуска в големите градове като Пекин по-малко автомобили. За модата важен е въпросът как тя да се защитава от пиратство. Все пак през последните месеци китайските власти предприемат по-решителни действия срещу фалшифицирането.

На европейския пазар растат както големите луксозни марки, така и по-малките, като семейният производител на бижута Welendorff, който в момента расте силно чрез собствените си магазини и строг контрол над дистрибуторите си. Или фабриката за порцелан в Майсен, която току-що откри нов флагман-магазин в Милано. Подобна селективна дистрибуция, при която се допускат само избрани партньори, се регулира централизирано от ЕС. Възможно затягане на правилата ще усложни индустрията.

Освен това финансовата криза разтърси доверието в стабилността на луксозния сегмент. Тъкмо чуждестранни клиенти, например от Източна Европа, се отдръпват от пазара. Последицата е срив в продажбите на много производители.

Като цяло обаче германският бранш остава оптимистично настроен. През 2011 г. сегментът е отчел ръст от 16% на годишна база, като почти всички области отчитат значителен двуцифен ръст.

И в гастрономията луксозният сегмент расте. 43 нови петзвездни хотела са планирани в Германия до 2015 г., като инвестициите в тях са за 2 млрд. евро. По отношение на храната също има ръст – през 2011 г. са отворени 23 нови луксозни ресторанта. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:22 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още