Спадът при продажбите на нови автомобили в Европа се е ускорил през февруари, което показва, че неясната икономическа обстановка продължава да тежи на представянето на сектора. Понижението е отчетено въпреки големите ценови отстъпки, предложени от водещите играчи в производството на коли на континента, пише агенцията за финансови новини Bloomberg.
През февруари регистрациите на нови автомобили са се свили с 10% на годишна база, след като месец по-рано годишният спад бе от 8,5 на сто. Продадените през месеца нови коли са били 829 359, след като година по-рано са били реализирани продажби на 923 553 автомобила.
За първите два месеца общите продажби са 1,75 млн., с 9,3 на сто под постигнатите за същия период на 2012 година, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (EAMA), с които Investor.bg разполага.
На четири от петте най-големи пазара в Европа е отчетен спад на продажбите през февруари. Най-голям той е в Италия – 17 на сто. В Германия продажбите са се свили с 11 на сто, във Великобритания пък е постигнат 7,9 на сто ръст.
В България през февруари са били регистрирани 1 147 нови автомобила, което е с 12,8% по-малко от същия месец на миналата година. Заедно с продажбите за януари общият брой от началото на годината е 2 279, което е спад от 14,3 на сто на годишна база, показват данните на EAMA.
Най-големият производител на автомобили в Европа – концернът Volkswagen, е отчел спад на продажбите от 7,2 на сто през февруари на годишна база. Продадените автомобили от марките на компанията са общо 205 хил., което дава пазарен дял от 24,7 на сто.
Втората по големина група – френската Peugeot-Citroen, записва 13,2 на сто спад на продажбите през февруари до 103 хил. броя. При Renault спадът е 8,6 на сто до 79 хил. автомобила. Това дава на двете френски компании пазарен дял в Европа от съответно 12,4 и 9,5 на сто.
Драстичен спад в продажбите отчитат двете американски компании GM и Ford. При General Motors, в чието портфолио влиза и германският Opel, понижението на продажбите е 20% на годишна база до 59 хил. продажби, а при Ford спадът е 21 на сто до 53 600 броя.
Данните на EAMA обхващат 27-те държави от Европейския съюз, плюс Швейцария, Норвегия и Исландия.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ