IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как за три години един художник стана новата сензация на пазара на изкуство

Доскоро Оскар Мурильо нямал пари да плати образованието си, а днес картините му са сред ключовите творби на търговете

12:54 | 04.05.14 г.
<p>
	<em>Снимка: Sotheby&#39;s</em></p>

Снимка: Sotheby's

“Не съм звезда“, посочва художникът Оскар Мурильо, докато раздава автографи по време на откриването на първата си самостоятелна изложба в галерия в Ню Йорк миналата седмица. Посоката, в която се развива кариерата му, показва точно обратното. Орди от хора се отправят към изложбата на Мурильо във ветровитата вечер на 24-ти април.

През септември една от неговите абстрактни картини се продава за 401 000 долара в Ню Йорк. Сегашният продавач я е купил през 2011 г. за 7000 долара. Отново през септември художникът се присъединява към галерия David Zwirner, която представлява и следвоенните майстори Доналд Джъд и Дан Флавин, пише Bloomberg.

След такъв успех дебютът на Мурильо в Zwirner не включва това, с което той е най-известен – абстрактните картини. Вместо това роденият в Колумбия творец преобразява огромна галерия в действаща фабрика за бонбони. Мястото е реплика на намиращата се в родния му град фабрика, където няколко поколения от семейството му са работили.

Реакцията, която работата на Мурильо предизвиква, е огромна. А само преди три години той е чистил офиси, за да може да продължи образованието си в училище за изкуства. Днес творбите му се продават на търг на цени много по-високи от тези на съвременниците му, родени през 80-те.

Цените на някои от картините му се покачват с 5600% в рамките на последните две години. От май 2013 г. Мурильо продава 36 картини на търг за сумата от 6,3 млн. долара. Други пет негови творби, оценени общо на 500 000 долара, ще бъдат предложени на търг на следвоенно и съвременно изкуство в Ню Йорк следващия месец.

Фабриката за бонбони обаче не е толкова за създаването на самата фабрика, а за връзката, която другата фабрика е имала със семейството му през годините, посочва художникът. Columbina, компанията, която управлява завода в Колумбия, е вторият най-голям работодател в градчето, в което Мурильо живее до 10-годишна възраст. След това той се мести заедно със семейството си във Великобритания.

Част от хората, които се включват в шоуто, кръстено „A Mercantile Novel”, са приятели на Мурильо от детството.

Близо до входа на галерията четири големи екрана показват как се случва магията на създаването на бонбони. Друг екран запознава посетителите с увеличена снимка на майка му, която спи по време на работа. Друг пък е оцветен в синьо и показва сертификата за работа на баща му.

В центъра на галерията пък има купчина бонбони, наречени Chocmelos. Мурильо е измислил сребриста опаковка за тях, на която има жълто усмихнато личице. Посетителите могат да си вземат безплатен бонбон, поне докато шоуто не приключи на 14-и юни.

Сандъците, пълни с Chocmelos, се продават за 50 000 долара всеки.

На премиерата някои от топ колекционерите в Ню Йорк бяха забелязани да си взимат от бонбоните. Някои твърдят, че са дошли, за да покажат подкрепата си за твореца, макар той вече да не се нуждае чак толкова от нея.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:42 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още