Coca-Cola се бори с дългогодишен и бавен спад в продажбите, ето защо се опитва да накара хората отново да консумират повече от най-известното ѝ питие. Една от стратегиите на компанията за постигането на това е да започне да продава газираната напитка в по-малки бутилки и кенове. Компанията ще се опита да накара потребителите да пият повече кола от стъклени бутилки, пише BusinessWeek.
През 2009 г. концернът представи малкия кен от 220 мл, който съдържаше по-малко от 100 калории. Наскоро пък започна да акцентира все повече върху старомодните си стъклени бутилки.
Въпросът е колко добре се продават те? Оказва се, че доста добре. Продажбите на Coca-Cola в стъклени бутилки са се увеличи с 9% през миналата година, а през тази са отбелязали ръст от 19%, сочат данни на компанията за пазарни проучвания IRI.
От своя страна продажбите на Pepsi в стъклени бутилки са доста по-високи. Те са нараснали с 205% миналата година и с 47% през тази. Причината Pepsi да има толкова високи ръстове е, че тя почти не е продавала продуктите си в стъклени бутилки досега.
Тези данни подсказват, че индустрията с газирани напитки е била в низходяща спирала в продължение на почти цяло десетилетие. През миналата година продажбите в САЩ отбелязаха спад с 3 на сто, а това беше девета поредна година на спад, тъй като хората започнаха да консумират по-малко газирани напитки и се насочиха към други.
Въпреки че новините са добри за Pepsi и Coca-Cola, стъклените бутилки едва ли ще бъдат спасението на цялата индустрия. Продажбите на Coca-Cola и Pepsi на напитки в стъклени бутилки през миналата година достигнаха съответно 123 млн. и 30 млн. долара, посочва IRI. В действителност напитките в стъклена бутилка са нещо като виниловите грамофонни плочи в индустрията с газирани напитки, но същевременно възлизат на по-малко от процент от всичко, което пием.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Миков: При предсрочни избори ПП-ДБ ще почукат на вратата и на Борисов, и на Пеевски
FIFA ще връчи "награда за мир“ на Доналд Тръмп
Любимият на Майли Сайръс я изненадал като предложил брак в Япония
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
преди 11 години Хах, залагат на носталгия. Хората отдавна са наясно, че подобни подсладени газирани напитки са вреднички и няма как - ще падат продажбите. Аз последно пих кола преди години, щото имаха кампания и ходиха по къщите да раздават :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар