Procter & Gamble Co. (P&G) проучва възможностите за продажба или листване на борсата на част от своите козметични брандове чрез една сделка, споделят пред Bloomberg лица, запознати с плановете на американския конгломерат. Ходът е част от намеренията на компанията да ускори отделянето си от над 100 продуктови линии.
Производителят работи по плана, твърдят източниците, въпреки че детайлите не са уточнени, включително и това кои продукти ще бъдат отделени. Компанията обаче може и да не се реши на този ход, поясняват лицата.
Козметичното подразделение на P&G включва разнообразни продукти, измежду които гримовете с марка Covergirl, крема за кожа SKII, шампоаните Herbal Essence и парфюми и дезодоранти. P&G преразглежда всеки бранд, тъй като компанията иска да се раздели с тези, които не й гарантират водеща позиция на пазара.
Сред тези, които най-вероятно ще бъдат продадени, са парфюмите, гримовете и продуктите за коса. Освен това щатската компания търси варианти за преструктуриране на двете си най-големи марки – шампоаните Pantene и кремовете за грижа за кожата Olay.
Също така P&G проучва вариантите за продажбата на бизнеса си с продукти за коса с марка Wella, допълват анонимните източници.
Козметичното звено на щатския гигант генерира продажби за 19,5 млрд. долара през годината до юни 2014 г. Това са близо 23% от общите й приходи от 83 млрд. долара. Приходите от продажби в сегмента намаляват през последните години, като общите за миналата година са почти същите като тези за 2010 г.
През януари P&G оповести, че печалбата през второто тримесечие спада с 31%, тъй като по-силният долар е изял продажбите и печалбите на международните й поделения.
Въпреки че компанията продължава да се фокусира по-тясно върху бизнеса си, ориентиран към продукти за домакинството и личната грижа, „значителният бизнес портфейл, продуктовите иновации и напредъкът по отношение на производителността не бяха достатъчни, за да засенчат валутните изменения“, коментира междинния отчет главният изпълнителен директор на P&G Ей Джи Лафли.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп