Корупционният скандал, който разтересе през тази седмица FIFA, накара корпоративните спонсори на ръководния орган на футбола да изпитат сериозни притеснения, но маркетинговата мощ на най-популярната игра в света е толкова голяма, че прекъсването на връзките няма да е лесно, коментира в свой анализ The Wall Street Journal (WSJ).
Световният футбол предлага ненадмината платформа, чрез която марките могат да изпратят своите послания на развиващите се пазари, които са жизненоважни за растежа им. Макар че много от спонсорите на FIFA обявиха опасения заради обвиненията в корупция, които американската прокуратура отправи към 14 лица, свързани с организацията по рано тази седмица, нито един от тях засега не се оттегля от споразуменията си.
Visa Inc. заяви, че иска радикални промени във FIFA, за да не прекрати договора си, който иначе изтича през 2022 г. Други големи спонсори, като Adidas и McDonald's, също изразиха тревоги, докато Coca-Cola, която е спонсор на организацията от повече от три десетилетия, заяви, че спорът „е опетнил мисията и идеалите на Световното първенсто по футбол на FIFA”.
“Компаниите са разколебани [дали да продължат работа с FIFA], но в крайна сметка става въпрос за бизнес“, казва Роб Празмарк, който води преговорите по договорите на FIFA с компаниите чрез своята маркетингова агенция 21 Sports & Entertainment Marketing Group Inc. “Дали потенциалните печалби надделяват над негативния риск? Отговорът е - да“, добавя той.
FIFA засега не отговоря на искането за коментар по повод ефекта на обвинителните актове върху договорите за спонсорство.
Много спонсори работят с FIFA от години, дори десетилетия в някои случаи, въпреки постоянните обвинения в корупция и неправомерно поведение в организацията. Само за тази година FIFA е изправена пред всякакви проблеми - от предполагаема злоупотреба с мигранти, строящи футболните стадиони в Катар, до подкупи за избор на домакин на Световното първенство по футбол, организирано на всеки четири години.
През 2011 г. организацията започна разследване срещу двама от собствените си членове по обвинения в подкуп. Няколко спонсора, включително Adidas и Coca-Cola, тогава публикуваха изявления, с които изразиха загрижеността си относно инцидентите, но така и не прекратиха споразуменията си.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа


преди 10 години Направо по команда действат. Някой с голямо влияние е решил да сложи свой човек като шеф на ФИФА. Обвинението в корупция няколко дена преди конгреса е просто компромат. Спонсорите и те бързо бързо се отказват - уж де, колкото да сменят сегашния шеф. Иначе е ясно, че ще е грешка да се откажат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар