IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Френската Essilor придобива производителя на Ray-Ban

Сделката за 22,8 млрд. евро създава гигант на пазара на очила

10:33 | 16.01.17 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Френският производител на контактни лещи Essilor International придобива производителя на очилата Ray-Ban – Luxottica Group, за 22,8 млрд. евро (24 млрд. долара), обединявайки най-големия производител на очила и най-големия търговец на дребно в индустрията в едно, пише Bloomberg.

Инвеститорите в Luxottica ще получат по 0,461% от всяка акция на Essilor за всяка своя в Luxottica, обявиха италианската и френската компания. 

Офертата оценява базираната в Милано Luxottica на 47,07 евро за акция на базата на цената на затваряне на книжата на Essilor от петък. Това е с 5% под цената на затваряне на акциите на Luxottica в края на седмицата.

Леонардо Дел Векио, 81-годишният основател на Luxottica и неин контролиращ акционер, даде съгласието си за сделката и ще стане изпълнителен председател и главен изпълнителен директор на новата компания. EssilorLuxottica ще има над 15 млрд. евро годишни приходи. Дел Векио ще бъде най-големият акционер, като неговата холдингова компания Delfin ще притежава между 31 и 38% дял.

Сделката създава гигант за маркови стоки с пазарна стойност, която конкурира тази на втория по големина производител на луксозни стоки Hermes International. Essilor е най-големият производител в индустрията, а Luxottica е най-големият търговец на дребно според Крис Купър, анализатор на Jefferies.

Председателят и главен изпълнителен директор на Essilor Хюбърт Саниерес ще стане изпълнителен заместник-председател и заместник-главен изпълнителен директор с равни правомощия.

Delfin на Дел Векио се съгласи да даде своя дял от 62% в Luxоttica на Essilor в замяна на акции от новосъздадената група, която ще бъде листната в Париж.

Базираната в Милано Luxottica, която също така прави рамки за очила на луксозни марки като Armani, Chanel и Prada, има пазарна стойност в размер на 24 млрд. евро към 13 януари, докато тази на Essilor е 22 млрд. евро. Освен това Luxottica разработва гласово активирани очила, които си взаимодействат с велосипедистите и бегачите, които ги ползват.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:13 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още