Манчестър Юнайтед и Аякс Амстердам може и да си запазиха място във финала на футболното първенство Лига Европа, но истинският победител вече е ясен и това е Adidas, коментира Bloomberg.
Германският производител на спортни стоки е спонсор и на двата отбора, както и на финалистите Ювентус и Реал Мадрид в по-престижния европейски турнир – Шампионска лига. Логото на Adidas е и на екипите на отборите, които са спечелили или вероятно ще спечелят титлите в поне три от най-големите национални първенства в Европа – Англия, Германия и Италия.
Постижението е необичайно в света на футболното спонсорство с високи залози, където Adidas яростно се конкурира с кръвния си враг Nike, както и с Puma, Under Armour и други доставчици на оборудване, плащайки стотици милиони долари за правата да бъдат на тениските на футболните клубове. Миналата година Nike подписа 15-годишен договор с Челси на стойност 900 млн. паунда, след като договорът с Adidas изтече тази година.
От години Adidas и Nike се борят за място номер едно по продажби на футболни стоки, като през 2016 г. стана очевидно, че германската компания води. Adidas е похарчила около 2,5 млрд. евро за маркетинг през миналата година, което е в съответствие с прогнозирания диапазон от 12-13% от приходите. Ако поддържа същия темп и увеличи продажбите съгласно финансовите цели, тя може да добави още 1 млрд. евро към бюджета си за маркетинг до 2020 г.
Макар че и двете компании заделят сериозни суми за спонсорство, Adidas имаше по-добър късмет тази година. Всички отбори на Nike от Шампионска лига – включително Барселона, Атлетико Мадрид, Манчестър Сити, Монако и Пари Сен Жермен, се оказаха на по-задни места в турнира. Puma не се справи по-добре с Дортмунд, Арсенал и Лестър.
Спонсорираният от Adidas Байерн Мюнхен вече си гарантира титлата в германската Буденслига, Челси е напът да спечели Купата на Англия, а Ювентус води в Серия А в Италия. В испанската Ла Лига все още се води надпревара между Реал Мадрид с Adidas и Барселона с Nike, а в Лига 1 във Франция Nike може би ще се окаже начело с отбора на Монако или Пари Сен Жермен, борещи се за титлата.
Дори ако отборите на Adidas се окажат победители, ще остане нещо и за Nike. Макар че спонсорите на тениските обикновено се определят за целия отбор, всеки играч може да избира само спорните си обувки. И въпреки че Реал Мадрид на Adidas е фаворитът за титлата в Шампионска лига, най-популярният играч в отбора – Кристиано Роналдо, играе с бутонки Nike.


Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи