Nike Inc. отчете по-добра от очакваното печалба за първото си тримесечие, завършващо на 31 август, но въпреки това налице е малко увеличение на брутния марж, както и липсата на промяна в прогнозите за 2019 г.
Брутният марж на Nike отбелязва ръст от 50 базисни пункта до 44,2% за разглеждания период, в съответствие с очакванията на анализаторите, допитани от Thomson Reuters I/B/E/S.
„Резултатите са добри, но не са достатъчно „уау“, посочва основателят на Auxier Asset Management Джеф Осие.
За второто тримесечие от септември до ноември, в което влиза и началото на рекламната кампания с участието на състезателя по американски футбол Колин Каперник, очакванията на компанията за спортни стоки са да бъде отчетен ръст на приходите и увеличаване на брутния марж, сходни с тези през сегашния период.
Според анализатори кампанията вече е допринесла за 61% ръст на продажбите в периода ѝ, по данни на Thomson Reuters Proprietary Research.
Азираният в Оергон производител също така очаква ръст на разходите през настоящото тримесечие заради по-големите инвестиции в своите дигитални платформи и в маркетинг по време на началото на сезоните на Националната баскетболна асоциация и Националната футболна лига.
Също така през първото тримесечие с 13% са нараснали разходите на компанията, свързани с реклама и промотиране до 964 млн. долара през разглеждания период.
Nike също така запази и прогнозата си за фискалната 2019 г.
Междувременно продажбите на компанията в Северна Америка нараснаха с 6% - втори пореден ръст, който говори за признаци на възстановяване, след като конкуренцията на Adidas и Under Armour се отрази на продажбите в три от последните четири тримесечия. Приходите на свой ред нарастват с 9,7% до 9,95 млрд. долара, което е над очакванията за 9,94 млрд. долара
„Завръщаме се към силния растеж в Северна Америка дори още по-бързо, отколкото очаквахме“, заяви главният финансов директор на компанията Андрю Кемпиън.
Нетната печалба на Nike се увеличава до 1,09 млрд. долара, което се равнява на 67 цента за акция от 950 млн. долара (57 цента за акция) година по-рано. Очакванията за печалба на анализатори бяха за 63 цента за акция.
Акциите на Nike поскъпнаха с 36% от началото на годината, като само с 3% увеличиха стойността си след началото на противоречивата реклама с участието на Каперник по-рано този месец.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден